PIM dla sieci sprzedaży stacjonarnej i online

PIM dla sieci sprzedaży stacjonarnej i online

Dla kogo:
WRI

Rodzaj działań:
System PIM

Zaawansowany i sprawny system PIM to nie niezbędne narzędzie do zarządzania bazą produktów. Ma to znaczenie szczególnie w przypadku takich firm jak WRI, które prowadzą sprzedaż stacjonarną w wielu punktach, jak również sprzedaż online.

Dynamiczny rozwój sieci sprzedaży naszego partnera spowodował coraz pilniejszą potrzebę spójnego zarządzania informacją o produktach, zarządzania ich ceną i analizowania ruchu towarów. System zarządzania informacją o produkcie wymagał ustrukturyzowania w celu zwiększenia wydajności na poziomie całej organizacji i zwiększenie komfortu pracy pracowników.

Jednolity katalog produktów dla całej sieci sprzedaży

System PIM zapewnia centralny katalog wszystkich danych o produktach. Jednolita kartoteka pozwala na zasilanie wszystkich obecnych i przyszłych lokalizacji firmy w dane potrzebne do prowadzenia efektywnej sprzedaży.

Stało się to możliwe dzięki centralnej bazie danych w systemie Certusoft. Dzięki niej departament odpowiedzialny za produkty kontroluje i zarządza informacjami takimi jak opisy, wymiary, pojemności, waga, opakowania zbiorcze, jednostki i ceny. Z poziomu jednej aplikacji określane są ceny produktów z dokładnością do każdego sklepu firmy WRI. Rozszerzenie asortymentu czy masowe zmiany w ofercie produktów są możliwe dzięki naszej aplikacji dzięki czemu zespół firmy poświęca mniej czasu na bieżące zarządzanie produktami i może skupić się na rozwoju.

Połączenie rozproszonych baz danych z informacjami o produktach

Nasz zespół pomógł firmie WRI ujednolicić dane produktowe ze wszystkich lokalizacji firmy. Rozproszone dane zostały ujednolicone i uporządkowane w centralnej bazie produktów. W następnym kroku zadbano o jednolitą architekturę z uwzględnieniem potrzeby integracji z systemem zewnętrznym. Tak przygotowana baza jest obecnie obsługiwana w całości przez Certusoft PIM, a wszelkie dane znajdują się w chmurze Certusoft w profesjonalnym data center. Dział sprzedaży zarządza informacjami produktowymi w jednym miejscu, korzystając przy tym wyłącznie z przeglądarki internetowej. Kartoteki produktów na potrzeby sprzedaży stacjonarnej w sklepach firmy są obsługiwane przez system zewnętrzny. Każda z takich lokalnych baz produktów jest zasilana automatycznie z centralnego systemu zarządzania informacją o produkcie Certusoft PIM.

Zaawansowane informacje o produkcie i ich wykorzystanie do prezentowania oferty

Nasze rozwiązanie pozwala na przechowywanie szerokiego spektrum danych i ich późniejszego wiązania między sobą w zależności od potrzeb firmy. Jednym z takich przykładów jest przechowywanie kolorów produktów. Nie są to tylko proste definicje kolorów zapisane w rekordzie produktu. Nasza aplikacja pozwala wykorzystać barwy na potrzeby prezentowania i wyszukiwania produktów przez klientów na stronie sklepu internetowego HIPPER.pl.

Zwiększenie wydajności organizacji dzięki jednolitej strukturze danych

Jednolitość danych to klucz do wyższej wydajności. Dzięki jednolitej centralnej bazie dane są dystrybuowane po wszystkich punktach sprzedaży, jak również wykorzystywane w sklepie internetowym. Eliminuje to ryzyko pomyłek, zwiększa szybkość przepływu informacji a także pozwala utrzymać zgodność danych między dokumentami finansowymi, magazynowymi i stanami produktów.

Informacja o stanach we wszystkich sklepach

System PIM dla sieci sprzedaży firmy WRI to jedno źródło danych dla wielu kanałów sprzedaży. Nasz system to element szerszego wdrożenia, dlatego mogliśmy uwidocznić stany magazynowe poszczególnych produktów w katalogu produktów. Przynosi to kilka korzyści, jak szybki podgląd informacji bez potrzeby przełączania się między dodatkową aplikacją magazynową czy dedykowanym oknem kontroli stanów magazynowych. Jednolita baza produktów, bez błędnych lub zdublowanych identyfikatorów produktów w połączeniu ze stanami pozwoliła również na wdrożenie Certusoft PROP. To narzędzie, które analizuje sprzedaż czy stany magazynowe i na tej podstawie automatyzuje zamówienia towarów do dostawców.

Analiza sprzedaży dla całej sieci sklepów i sprzedaży online

Dzięki integracji danych z wielu lokalizacji możliwe jest przeprowadzanie analizy kilkuset tysięcy pozycji sprzedaży w jednym czasie. Nie tylko dla jednej lokalizacji, ale na poziomie całej firmy. Centralna aplikacja pozwala zapoznać się z produktami i ich przepływem. Sprzedaż jest analizowana z podziałem na grupy, produkty czy też poszczególne punkty sprzedaży. System zaawansowanych filtrów pozwala praktycznie na nieograniczone możliwości przygotowania potrzebnego zestawu danych. Większą wydajność pracy zapewnia możliwość zapisania wszystkich skonfigurowanych i użytych filtrów. Zarówno na poziomie użytkownika jak i całej organizacji. Powtórne pozyskanie takie samego zestawu danych ogranicza się do wyboru takiego samego filtra. Pracownicy oszczędzają czas, a dane są prezentowane w takiej samej strukturze.

Grupowanie produktów na potrzeby kanałów sprzedaży

Certusoft PIM daje możliwość dowolnego grupowania produktów. Zarówno przez tworzenie grup ręczne lub na podstawie struktury przygotowanej w importowanych plikach zewnętrznych. Struktura grup jest wykorzystywana na potrzeby generowania menu sklepu internetowego HIPPER.pl. W tym została stworzona dedykowana grupa produktów z przeznaczeniem do sprzedaży online.

Pełna historia produktu

Nasz system pozwala na śledzenie historii konkretnego produktu. W jednym oknie istnieje możliwość zapoznania się z takimi danymi jak partia produktu czy lokalizacją (magazyn, punkt sprzedaży).

Eksport danych produktów do innych programów

System Certusoft ERP daje możliwość eksportu danych bezpośrednio z PIM. Zestaw danych o produktach, sprzedaży i innych parametrów, może być wygenerowany w formie pliku arkusza kalkulacyjnego (CSV, XML, XLS).

Dodatkowe korzyści systemu PIM dla sieci sprzedaży stacjonarnej

Ujednolicenie bazy produktów przyniosło jeszcze jedną dodatkową korzyść. Certusoft PIM umożliwił wdrożenie Certusoft MWM Mobilne wsparcie magazynu. Pracownicy korzystając z mobilnych terminali magazynowych, w każdej chwili mogą sprawdzić stan produktu w sklepie. Skanując kod kreskowy produktu lub wyszukując go ręcznie natychmiast widzą stan we własnym sklepie i pozostałych sklepach firmy. Takie rozwiązanie nie tylko eliminuje ryzyko utraty sprzedaży, ale również zwiększa zadowolenie klientów, którzy otrzymują od ręki rzetelne informacje o dostępności produktów.

Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji

Masz pytania dotyczące systemów informatycznych lub chcesz dowiedzieć się czegoś więcej o sposobach usprawniania pracy w firmie i podnoszenia sprzedaży? Skontaktuj się z nami i skorzystaj z bezpłatnej porady i doradztwa!

kontakt