12 grudnia 2022

System PIM w sprzedaży online

PIM to z angielskiego Product Information Management, czyli zarządzanie danymi produktowymi. Jeśli chodzi o prowadzenie sprzedaży internetowej, jest to narzędzie o tyle wskazane, że posiadając bardzo duże katalogi danych o produktach, jesteśmy w stanie zarządzać nimi w jednym miejscu.

4 min. czytania
System PIM w sprzedaży online


Spis treści:

  1. Jak sprzedawać w internecie
  2. Co to jest system PIM
  3. Zyski z pracy na PIM
  4. E-commerce w programie PIM
  5. Zarządzanie siecią sprzedaży
  6. Łatwe analizy i raporty

Jak sprzedawać w internecie

Każdy prowadzący działalność w zasięgach Internetu, powinien zdać sobie sprawę, że obecnie trudno opierać się na systemach, które były aktualne jeszcze kilka lat temu. Ręczne wprowadzanie poszczególnych danych o produktach w sklepach internetowych nie jest już niestety najlepszym sposobem na zarządzanie sklepem online. Dużo wydajniejsze i mniej czasochłonne będą automatyczne narzędzia wsparcia sprzedaży. Pozwolą one na przyspieszenie koniecznych działań w sprzedaży online, czyniąc Twój sklep bardziej profesjonalnym. Jednym z nich jest system PIM stworzony przez Certusoft.

Co to jest system PIM

PIM to z angielskiego Product Information Management, czyli zarządzanie danymi produktowymi. Jeśli chodzi o prowadzenie sprzedaży internetowej, jest to narzędzie o tyle wskazane, że posiadając bardzo duże katalogi danych o produktach, jesteśmy w stanie zarządzać nimi w jednym miejscu. Jeśli dotychczas korzystaliśmy z przechowywania danych np. na dyskach zewnętrznych, dobrze wiemy, ile pracy wymagało znalezienie opisu danego produktu i wprowadzenie w nim zmian. Co straciliśmy? Przede wszystkim czas i energię, które mogliśmy wykorzystać na inne działania marketingowe. System PIM pozwala na prowadzenie wszystkich działań dotyczących produktów w zintegrowanym schemacie, opierającym się na systematyzacji baz katalogowych, segregacji informacji o produktach oraz zarządzaniu poszczególnymi danymi. Więcej szczegółów o PIM znajdziesz tutaj.

PIM to z angielskiego Product Information Management, czyli zarządzanie danymi produktowymi.

Zyski z pracy na PIM

Dlaczego działania w systemie PIM znacząco przyspieszają i usprawniają naszą pracę? Przede wszystkim dlatego, że już po początkowym zainstalowaniu oraz przygotowaniu profesjonalnego wdrożenia PIM, możemy bardzo szybko zaimportować potrzebne dane z dostępnych nam plików i arkuszy. Nie musimy więc o każdym poszczególnym produkcie wprowadzać informacji ręcznie. Działamy automatycznie i systemowo. Odnosi się to również do chęci wprowadzania zmian. Jeśli chcemy wprowadzić modyfikacje do jakiejś klasyfikacji, możemy wykonać to za jednym razem – zmiany pojawią się przy tych produktach, przy których miały wystąpić. Pozwala nam to na uzyskanie szybkich efektów przy bardzo niskim nakładzie czasu i pracy. To samo dotyczy dodawania lub usuwania informacji do opisów produktów. Dzięki filtrom dostępnym w systemie PIM z łatwością znajdujemy dany produkt i wykonujemy zamierzony ruch. Zastosowanie PIM pozwala zatem na przechowywanie i usystematyzowanie wysokiej jakości danych, utworzenie posegregowanych katalogów, konsolidację treści oraz masowe dodawanie zmian przy dużym zróżnicowaniu asortymentu.

Wdrożenie systemów PIM

E-commerce w systemie PIM

Jak będzie wyglądał sklep zbudowany na systemie PIM? Z perspektywy konsumenta przede wszystkim istotnie zwiększy się jego przejrzystość. Znacząco również spadnie prawdopodobieństwo pojawienia się błędów w opisach produktów, numerach seryjnych czy dostępności. Przełoży się to zdecydowanie na odsetek nieudanych transakcji, zgłaszanych reklamacji i zwrotów. Aby e-commerce był skuteczny, powinien zawierać wszystkie informacje, które mogą być wyszukiwane przez potencjalnego klienta. Do tego celu służą właśnie bezbłędnie opracowane, dobrze przefiltrowane i usystematyzowane opisy produktów, które są dobrze widoczne w wyszukiwarkach. Dzięki nim strona sklepu zdobywa wysokie pozycje w wynikach organicznych. Duże znaczenie będą miały również na bieżąco przeprowadzane aktualizacje. W systemie Certusoft PIM odbywają się one w czasie rzeczywistym, więc są widoczne od razu na stronie sklepu. Te wszystkie aspekty wywołują pozytywne doświadczenia konsumenckie, co przekłada się na wprost proporcjonalny wzrost zysków sprzedażowych oraz korzystną ocenę globalną sklepu.

Zarządzanie siecią sprzedaży

Jeśli zajmujesz się zarządzaniem dużej sieci sprzedaży, stoisz przed większymi wyzwaniami. Konsolidacja działań musi być spójna i bardzo przejrzysta. System PIM jest również stworzony na tę okoliczność. Dzięki centralnemu panelowi administracyjnemu możesz zarządzać danymi produktów w wielu podmiotach sprzedaży. Dane, które są przechowywane w jednym miejscu, mogą być zmieniane w różnych segmentach handlowych. Umożliwia to np. zmianę cen czy dostępności w poszczególnych e-sklepach. Zarządzasz całą sprzedażą, korzystając z jednego narzędzia oraz sprawnie reagujesz na szybko zmieniające się otoczenie rynkowe.

Dzięki centralnemu panelowi administracyjnemu możesz zarządzać danymi produktów w wielu podmiotach sprzedaży.

Łatwe analizy i raporty

Narzędzia systemu PIM pozwalają również na wykonanie szybkich, skutecznych kontroli danych. Ich przeprowadzenie polega na dopracowanych algorytmach, które bardzo szybko filtrują nam potrzebne treści i generują gotowe raporty i analizy. Na ich podstawie dużo łatwiej odbywają się plany zamówień od dostawców oraz znacznie skraca się czas oczekiwania na brakujące produkty. Narzędzia systemowe PIM w przejrzysty sposób określą i powiadomią o ewentualnych brakach. W systemie możemy również śledzić bezpośrednią historię każdego produktu, a więc zyskujemy dane dotyczące jego całej drogi sprzedażowej. Pozwala nam to na określenie towarów lepiej sprzedających się oraz ewentualną eliminację tych, które nie cieszą się dużym zainteresowaniem.

Jeśli masz pytania dotyczące wyboru profesjonalnego systemu PIM, zapraszamy do kontaktu z naszą firmą. Rozwiejemy wątpliwości oraz zaproponujemy różne warianty wsparcia Twojego biznesu.

Skuteczny PIM od Certusoft będzie posiadał:

  • centralny katalog danych o produktach,
  • możliwość zarządzania produktami w różnych kanałach sprzedaży
    z poziomu jednej platformy,
  • wysoką wygodę importowania baz danych z dostępnych plików i arkuszy,
  • wygodne wprowadzanie nowych treści,
  • automatyczne aktualizacje w czasie rzeczywistym,
  • łatwą analizę jakości danych.

Co to dla Ciebie oznacza?

  • oszczędność czasu i energii,
  • większy ruch organiczny w Twoim e-sklepie,
  • wzrost zadowolenia konsumentów.

Dowiedz się więcej:

https://www.certusoft.pl/blog/program-lojalnosciowy-b2b-odmieni-sprzedaz-w-twojej-firmie/

https://www.certusoft.pl/blog/nowoczesne-platformy-b2b-jak-dzialaja/

Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji

Masz pytania dotyczące systemów informatycznych lub chcesz dowiedzieć się czegoś więcej o sposobach usprawniania pracy w firmie i podnoszenia sprzedaży? Skontaktuj się z nami i skorzystaj z bezpłatnej porady i doradztwa!

kontakt