11 maja 2023
Chcesz zyskać stałych klientów? Dowiedz się, jak działa program lojalnościowy dla firm
Udzielając promocji lojalnościowych, masz większe szanse na nawiązanie długofalowych relacji biznesowych.
Spis treści:
- Własny program lojalnościowy
- Wygodna obsługa systemu lojalnościowego
- Gdzie warto uruchomić program lojalnościowy?
Własny program lojalnościowy
Oferta konkurencyjna każdej branży jest na tyle wysoka, że obecnie należy sięgać po nowe możliwości marketingowe, które stworzą przyjazne środowisko zakupowe dla Twoich klientów. Pomocne w tym zadaniu są z pewnością skuteczne programy lojalnościowe dostępne dla klientów w formie aplikacji mobilnych i zarejestrowanych kont na portalach sprzedażowych, które zastąpiły do niedawna używane karty lojalnościowe.
Szansą na utrzymanie udanych relacji sprzedażowych z klientem są przede wszystkim takie programy lojalnościowe, które bazują na historii zakupowej oraz odpowiadają na realne potrzeby konsumenckie.
Są one narzędziem pozwalającym na uzyskanie realnej, stałej lojalności konsumenckiej, a także – połączone z dobrze przeprowadzoną kampanią marketingową – perspektywą na zyskanie nowej grupy konsumentów. Programy lojalnościowe, stworzone spójnie z systemem ERP, posiadają przede wszystkim funkcję tworzenia spersonalizowanych ofert i nagród, dopasowanych do preferencji zakupowych oraz danych historycznych stałych klientów. Dobrze zaplanowana strategia marketingowa to szansa na korzystną decyzję konsumentów, końcowo prowadząca do uzyskania pożądanych zysków, ustabilizowania pozycji rynkowej oraz budowania większej atrakcyjności marki.
Wygodna obsługa systemu lojalnościowego
Korzystając z głównego systemu ERP, posiadasz możliwość uruchomienia programu lojalnościowego, dostosowanego do planów sprzedażowych oraz do indywidualnych celów polityki biznesowej Twojej firmy. System ERP umożliwia zebranie danych konsumenckich o uczestnikach programu lojalnościowego i planowanie kampanii nagród bez konieczności udziału specjalistów branży IT. System samodzielnie przeprowadza niezbędne analizy i w przejrzystej formie przedstawia ich wyniki. Dzięki temu możesz lepiej wykorzystać zasoby finansowe firmy i skierować je na inne cele biznesowe. W skonfigurowanym module możesz swobodnie korzystać z danych sprzedażowych w jednym miejscu, dostępnym z okna przeglądarki internetowej. Kiedy masz przygotowaną strategię promocyjną, opartą na wspomnianych analizach, możesz jednym kliknięciem wygenerować atrakcyjny program lojalnościowy lub zaplanować go z odpowiednim wyprzedzeniem. To duże ułatwienie – program działa według przewidzianych planów marketingowych i ustalonych terminów. Jeśli jesteś zainteresowany wdrożeniem programu lojalnościowego do systemu ERP, dział specjalistów Certusoft z cierpliwością i życzliwością wyjaśni wszystkie interesujące Cię zagadnienia.
Gdzie warto uruchomić program lojalnościowy?
Przede wszystkim będzie to obsługa branży B2B oraz B2C. Obsługując wielu kupujących oraz współpracując z partnerami handlowymi, zyskujesz sprawne narzędzie do zarządzania marketingiem lojalnościowym. Dzięki niemu poziom obsługi klienta staje się sprawnie działającym systemem partnerskim i zapewnia gwarancję satysfakcji obu stron. Spersonalizowany program lojalnościowy prowadzi politykę sprzedażową ukierunkowaną na realizację potrzeb konsumenckich, a także podnosi status przedsiębiorstwa. Dzięki niemu możesz zyskać nowych partnerów biznesowych inwestycyjnie niskim kosztem. W jaki sposób?
Warto pamiętać, że osoby będące konsumentami często są również przedsiębiorcami, a ich doświadczenia zakupowe mogą być przenoszone na grunt biznesowy i uwalniać szansę na podjęcie wzajemnej współpracy.
Z tego powodu warto opierać ofertę dla klienta na takich systemach rabatowych, aby była ona długofalowa i generowała bonifikaty rosnące wraz z każdym ruchem zakupowym klienta. Obsługa programów lojalnościowych od Certusoft jest przede wszystkim bardzo intuicyjna i nie wymaga większego wysiłku. Automatyczne funkcje dostępne w programie nagród przyspieszają realizację założonych celów dotyczących utrzymania klientów oraz generują możliwości zachęcenia nowych konsumentów do wzięcia udziału w lojalnościowym programie klubowym.
Kompleksowy program lojalnościowy oferuje:
- jedno środowisko pracy w łączności z systemem ERP,
- system informatyczny pozwalający na lepszą realizację celów biznesowych wewnętrznych i zewnętrznych firmy,
- wygodne planowanie programów lojalnościowych, zapewniających wyższe zyski i budujące długoterminowe relacje biznesowe,
- budowanie strategii marketingowych na podstawie spójnych i przejrzystych danych sprzedażowych,
- możliwość redukcji kosztów obsługi systemów IT.