22 grudnia 2022

Oprogramowanie dla sieci franczyzowych

Zaufaj sile innowacji IT i przekonaj się, jak integracja jednego systemu może wpłynąć na sukces pracy w wielu obszarach działania Twojej firmy.

4 min. czytania
Oprogramowanie dla sieci franczyzowych

Spis treści:

  1. Wyzwania sieci franczyzowej
  2. Jak działa system zarządzania franczyzą
  3. Kontrola nad produktami
  4. Sprzedaż internetowa
  5. Łatwe dokumentowanie
  6. Współpraca i wymiana informacyjna

Wyzwania sieci franczyzowej

Sieć franczyzowa to działalność gospodarcza prowadzona pod jednym szyldem i rozbudowana o wiele punktów sprzedaży, działających w oparciu o wspólne założenia biznesowe. Wymaga przede wszystkim dobrej organizacji, pełnej kontroli i szybkich reakcji na bieżące zapotrzebowanie partnerów biznesowych. Powiązania handlowe opierają się na współpracy pomiędzy franczyzodawcą
a franczyzobiorcami. Aby uzyskać wsparcie w zarządzaniu siecią franczyzową, nieocenioną pomocą są narzędzia, które przyspieszają i usprawniają działania w procesie administrowania. Jednym z nich jest system zarządzania siecią franczyzową od Certusoft.

Jak działa system zarządzania franczyzą?

Aby wzmocnić strategię rozwoju sieci franczyzowej, warto zdecydować się na system operacyjny, zbudowany na nowoczesnych rozwiązaniach IT. Jest to narzędzie stanowiące przede wszystkim centralną bazę danych, indeksującą w swoich katalogach informacje produktowe i magazynowe, a także spójne środowisko pracy dla partnerów biznesowych. W systemie od Certusoft posiadamy możliwość zdalnego zarządzania, zmiany profilu biznesowego i dopasowania jego funkcjonalności do wymagań wybranego modelu franczyzy. Warte uwagi jest również to, że oprogramowanie można elastycznie modyfikować do ustalonego planu współpracy, założeń biznesowych
i technicznych oraz know-how sieci. Dzięki bardzo wysokiej wydajności sprawowanie bezpiecznej kontroli nad kilkoma milionami produktów w jednym miejscu i w dowolnym czasie, nie wiąże się z ryzykiem jego spowolnienia. Dzięki oprogramowaniu posiadamy dokładny wgląd w sytuację poszczególnych podmiotów, a co za tym idzie, możemy reagować na zmieniające się warunki biznesowe, analizując dane ze wszystkich placówek franczyzowych. Zdecydowanie ułatwia to realizowanie modelu sieci franczyzowej we wszystkich aspektach jej działalności. To ważny punkt budowania nowej lub rozwijania już istniejącej oferty franczyzowej.

Kontrola nad produktami

Warunkiem, który znacząco wpływa na realizację założeń projektu biznesu franczyzowego, jest szybki i dochodowy obrót towarami. Aby sieć spełniała oczekiwania i realizowała plany handlowe zarówno franczyzodawców, jak i franczyzobiorców, musi spełnić szereg zadań dotyczących produktów. Należą do nich przede wszystkim: zatowarowywanie magazynów oraz punktów sprzedaży zgodnie z utworzonymi zleceniami, obsługa sesji logistycznych, operacje międzymagazynowe i końcowa dostawa towarów. W systemie uzyskujemy przejrzystą informację o dostępności produktów w magazynie centralnym oraz magazynach partnerskich. Właściwe, usystematyzowane działania w tej kwestii decydują o gwarancji zadowolenia ze współpracy wszystkich stron relacji i rozwoju sieci.

💡
Czynności magazynowe oraz sprzedaż bezpośrednia mogą być również wspierane przez kompatybilną z systemem aplikację mobilną
– będzie ona stanowiła wygodne rozwiązanie dla pracowników i przyspieszy obsługę sieci sklepów franczyzowych.

Dzięki systemowi mamy również wgląd do danych o uzyskanych dochodach, udzielonych rabatach oraz wyraźny wskaźnik różnicy pomiędzy osiągniętymi wynikami, a dostępnym, wyższym progiem prowizyjnym. To, co sprawia, że nasz system jest autentycznym wsparciem działalności, jest fakt, że jest elastyczny i z łatwością dopasowuje się do indywidualnych potrzeb konkretnej sieci franczyzowej, a także odpowiada na jej aktualne problemy. Wprowadzane dane, ustawienia i zlecenia są automatycznie widoczne dla wszystkich użytkowników systemu. Dzięki temu zmiany lub powiadomienia mogą być systematycznie przekierowywane do właściwych zespołów lub osób.

Sprzedaż internetowa

Oprogramowanie umożliwia również wygodne zarządzanie siecią na poziomie sprzedaży internetowej. Możesz wygodnie stworzyć dedykowany sklep internetowy lub portal B2B dla franczyzobiorców, obsługiwać dropshipping, a także zewnętrzne marketplace. Sklep internetowy, w obrębie kontrahenta przyłączonego do sieci franczyzowej, zostaje uruchomiony w bardzo krótkim czasie. W systemie posiadasz katalogi produktów franczyzobiorców indywidualnych, które są synchronizowane z informacjami katalogowymi w centrali sieci. W taki sam sposób zarządzasz cenami – na poziomie centralnym i w poszczególnych punktach sprzedaży – niezależnie od liczby placówek franczyzowych. Dzięki temu kompleksowa obsługa zamówień i generowanie dokumentów sprzedażowych przebiegają dużo szybciej. Co ważne, dedykowane sklepy internetowe dla partnerów mogą być częścią ogólnego portalu franczyzodawcy, działać niezależnie lub w modelu mieszanym. Cechą wspólną dla różnych dostępnych opcji jest przede wszystkim spójna synchronizacja danych, dotycząca stanów magazynowych czy dokumentacji technicznej.

Łatwe dokumentowanie

Budowa sieci franczyzowej ze znacznym środowiskiem biznesowym wiąże się z posiadaniem dużej ilości dokumentacji. W jednolitym systemie informatycznym, przeznaczonym dla sieci franczyzowej, zyskujesz możliwość szybkiego generowania dokumentacji partnerskich i sprzedażowych oraz jej bezpiecznego przechowywania. Dzięki intuicyjnym modułom, takim jak elektroniczny obieg dokumentów, zyskujesz narzędzie służące tworzeniu, kompresji i przechowywaniu dokumentów. Panel posiada również funkcję automatycznego generowania rozliczeń za właściwy okres dla odpowiedniego kontrahenta. Wykorzystanie nowoczesnego systemu franczyzowego przyspiesza procesy handlowe, zmniejszając tym samym ryzyko powstawania dotkliwych dla Twojego biznesu błędów oraz ułatwiając kompleksową obsługę kontrahentów i poszczególnych miejsc sprzedaży.

Współpraca i wymiana informacyjna

Kiedy zależy Ci na pozyskiwaniu nowych kontrahentów oraz utrzymywaniu długiej, biznesowej współpracy, wykorzystuj narzędzia, które w jednym miejscu usystematyzują i skoncentrują wszystkie działania. Zaufaj systemom, które będą podtrzymywać Twoje projekty – zarówno dotychczasowe, jak i nowe – w oparciu o intuicyjne, modułowo rozbudowane oprogramowanie. Dzięki wsparciu systemu o charakterze operacyjnym stworzysz mocne partnerstwo handlowe i na bieżąco będziesz monitorował działania wewnętrzne oraz zewnętrzne prowadzonej sieci franczyzowej – dokładnie według przyjętego modelu biznesowego. To większa szansa na stworzenie dochodowej, udanej współpracy. Zapraszamy do kontaktu, chętnie odpowiemy na wszystkie pytania.

Zaufaj systemowi, który:

  • ujednolica i optymalizuje środowisko pracy,
  • umożliwia dopasowanie do charakteru prowadzonej działalności,
  • pomaga terminowo realizować warunki umów franczyzowych,
  • synchronizuje informacje niezbędne do sprawnego administrowania w większych sieciach sprzedaży,
  • tworzy przyjazne moduły do zdalnego zarządzania siecią franczyzową,
  • umożliwia łatwe katalogowanie danych o produktach w centrali sieci i na poziomie punktów sprzedaży,
  • ułatwia gromadzenie dokumentacji w bezpiecznej formie.

Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji

Masz pytania dotyczące systemów informatycznych lub chcesz dowiedzieć się czegoś więcej o sposobach usprawniania pracy w firmie i podnoszenia sprzedaży? Skontaktuj się z nami i skorzystaj z bezpłatnej porady i doradztwa!

kontakt