Sklep internetowy HIPPER.pl

Sklep internetowy HIPPER.pl

Dla kogo:
WRI

Rodzaj działań:
E-commerce

Firma wychodząc naprzeciw potrzebom rynku i dynamicznego rozwoju sprzedaży internetowej podjęła decyzję o rozpoczęciu działalności na rynku e-commerce. W kwietniu 2022 roku został uruchomiony sklep internetowy dla klientów indywidualnych HIPPER.pl. To nie tylko wygodne narzędzia do zakupów online, to cały ekosystem IT, który spaja stacjonarny charakter działalności z jego nową gałęzią online. Dzięki temu bezproblemowym stało się bieżące zarządzanie sklepem internetowym, aktualizowanie informacji o produktach, sprawne zarządzanie stanami magazynowymi czy realizacja zamówień. Nie tylko w kontekście sklepu internetowego, ale na poziomie całego przedsiębiorstwa.

HIPPER.pl – wygodne zakupy online

Otoczenie biznesowe i rozwój technologiczny zmieniały przyzwyczajenia i sposób handlu. Na potrzeby naszego klienta zespół Certusoft stworzył dedykowany sklep internetowy. Strona korzysta z najnowszych rozwiązań w zakresie e-commerce. Dzięki temu klienci mogą zapoznać się z ofertą HIPPER.pl, wyszukiwać interesujące ich produkty i wygodnie składać zamówienia. Obecnie oferta skupia się na takich produktach jak farby, środki ochrony drewna, chemia budowlana, produkty BHP i akcesoria związane z domem. Wszystko dostępne każdego dnia, przez całą dobę.

Wygoda dla klientów

Strona sklepu internetowego została stworzona z myślą o wygodnie użytkowników. Zakupy online mają być przede wszystkim wygodne i szybkie. Klienci mogą je robić niezależnie od tego jakich urządzeń używają. Zarówno jako goście, bez potrzeby zakładania konta klienta, jak również jako stali bywalcy logując się do własnego konto założonego w serwisie lub za pomocą konta Google lub Facebook.

Sklep internetowy jest responsywny, dlatego doświadczenie zakupowe jest doskonałe zarówno na komputerach, jak również na tabletach i telefonach. Strona dostosowuje się do urządzeń co dodatkowo ułatwia firmie WRI prowadzenie sprzedaży online bez potrzeby dublowania rozwiązań. Nie ma potrzeby utrzymywania oddzielnego sklepu e-commerce na urządzenia mobilne i oddzielnego dla komputerów. Jeden sklep internetowy to mniejsze koszty, niezawodność działania oraz wygoda dla klientów i pracowników.

Bogaty wybór produktów w sklepie internetowym

Wprawdzie rok 2022 to początek działalności sklepu internetowego, ale już na samym początku klienci mogli wybierać spośród ponad 4500 produktów. Każdego dnia dodawane są nowe. Docelowo asortyment produktów dostępny w sklepie internetowym pokryje się z ofertą sklepów stacjonarnych firmy.

Struktura oferty produktowej

Stworzony przez nas system ERP to narzędzie, które pozwala firmie WRI zarządzać ofertą produktów zarówno w sklepach stacjonarnych jak i sklepie internetowym HIPPER.pl. To jednolite rozwiązanie dzięki czemu, raz zmniejszono ilość czynności do wykonania by wprowadzić nowy towar do ofert, a dwa pracownicy odpowiedzialni za poszczególne piony sprzedaży nie muszę dodatkowo zarządzać sklepem internetowym. Produkty są odpowiednio grupowane i wiązane między sobą. Grupowanie i powiązania produktów odbywają się na poziomie systemu ERP. Struktura, ale i dodatkowe kategorie, jak promocje, hity sprzedaży, polecanie produkty, mają swoje odzwierciedlenie na stronie sklepu internetowego. Nie ma potrzeby ingerowania w kod strony sklepu w przypadku zmiany oferty lub całkowitej przebudowy kategorii. Menu i podział produktów w sklepie odbywa się dynamicznie i automatycznie po wprowadzeniu zmian.

Zaawansowana wyszukiwarka produktów

  • Wyszukiwanie producentów.
  • Wyszukiwanie marek.
  • Symbole produktów.
  • Nazwy produktów i słowa kluczowe.
  • Kody EAN.
  • Wyszukiwanie kolorem.
  • Wyszukiwanie w ramach kategorii produktów.

Filtry produktów

  • Filtrowanie po rodzaju produktu.
  • Filtr marek produktów.
  • Wybór kategorii.
  • Filtr kolorów.

Paleta kolorów

Produkty, które są dostępne w szerokiej gamie kolorystycznej, jak farby, klient może wybrać ze zdefiniowanej palety kolorów. Paleta kolorów przechowywana jest wraz z informacją o produkcie. Produkty tego samego rodzaju, ale w innym kolorze są powiązane między sobą. System uwzględnia również takie parametry jak np. pojemność produktu i dostępne kolory dla wybranej pojemności. Wszystkie zmiany kolorów i powiązania między produktami odbywają się automatycznie. Klient na stronie sklepu internetowego ma natychmiastową i rzetelną informację wraz z podglądem wizualnym.

  • Prezentacja szerokiej palety kolorów z możliwością wyboru.
  • Powiązanie takich samych produktów w różnych kolorach.
  • Powiązanie koloru z pojemnością produktu.
  • Wizualna prezentacja wybranego produktu i koloru.

Wyszukiwanie produktów filtrem kolorów

Sklep internetowy HIPPER.pl to przede wszystkim bogata oferta farb. By jeszcze bardziej ułatwić klientom wyszukiwanie interesujących ich produktów, strona sklepu internetowego, wraz w połączeniu z systemem zarządzania produktem, została wyposażona w wyszukiwanie po kolorach. Nie jest to wyszukiwanie wyłącznie po kolorach wcześniej zdefiniowanych, pogrupowanych w kategorie i sprowadzonych do roli prostego filtra. Klienci mogą samodzielnie, korzystając z filtra kolorów, wybrać lub podać parametry koloru dla szukanego produktu.

Klient ma do dyspozycji kilka opcji wprowadzania koloru. Może go wybrać z filtra koloru dostosowując ręcznie kolor i odcień. Dodatkowo dostaje możliwość wpisania danych odpowiadających barwie w trzech modelach koloru. System obsługuje modele RGB, HSL i HEX. Niezależnie, z którego parametru skorzysta klient, system automatycznie wyszuka właściwy produkt z bazy produktów w danej barwie.

Dodatkowo klienci otrzymują jeszcze jedną, bardzo wygodną, możliwość wyszukiwania po kolorze. Ten sam filtr daje możliwość rozpoznania koloru dowolnego elementu widocznego na ekranie urządzenia. Klient może np. otworzyć zdjęcie, które sam zrobił i zainspirowany jego kolorystyką wyszukać farby w podobnych barwach. Korzystając z pipety, dostępnej w filtrze koloru, system rozpozna barwę, określi parametry i wyszuka produkty w takim kolorze.

Informacja o dostępności produktu w sklepach stacjonarnych

Sklep internetowy HIPPER.pl działa jako część całego ekosystemu przedsiębiorstwa. Z tego względu firma wykorzystuje efekt synergii jaki dały poprzednie wdrożenia. Dzięki jednolitej i centralnej bazie informacji o produkcie przechowywane są również informacje o zapasach. Stany magazynowe mogą być prezentowane przy produktach. Klient robiąc zakupy online może jednocześnie sprawdzić czy w sklepie firmy WRI sygnowanym marką Hipper dany produkt jest dostępny na miejscu.

Kompletowanie koszyka i podpowiedź produktów

Zamówienia składane na stronie HIPPER.pl są realizowane z wykorzystaniem systemu Certusoft ERP. Wszystkie transakcje mają swoje odzwierciedlenie w back office firmy. Najważniejsza jednak była wygoda klientów. Składanie i realizacja zamówień, niezależnie czy na komputerze, czy na urządzeniu mobilnym, posiada kilka funkcjonalności poprawiających komfort zwiększając przy tym potencjał sprzedażowy. W momencie dodania produktu do koszyka klient widzi podpowiedź produktów powiązanych, a które mogą być dla niego przydatne w kontekście zamawianego produktu.

Obsługa płatności online

Sprawna obsługa płatności w sklepie internetowym to przede wszystkim wygoda dopełniająca zakupy w internecie. Klienci mają różne preferencje zakupowe. Część klientów wybierze odbiór towaru z płatnością za pobraniem, inni uregulują płatność tradycyjnym przelewem. Większość jednak wybiera bezpieczną i szybką płatność online. Klienci sklepu HIPPER.pl mogą zapłacić bezpośrednio po złożeniu zamówienia. Dzięki integracji z PayU mogą zrobić przelew bezpośrednio ze swojego banku, zapłacić kodem BLIK czy zapłacić kartą płatniczą. Firma WRI zdecydowała o skorzystaniu z powyższego partnera do obsługi płatności. Doświadczenie Certusoft pozwala dodatkowo pochwalić się integracjami z innymi systemami płatności internetowej jak DotPay czy PayPal.

Integracja ze spedytorami

Czym jest e-commerce bez sprawnej dostawy? Obsługa przesyłek w systemie ERP to był oczywisty i bezdyskusyjny wymóg wdrożenia. Sklep HIPPER.pl pozwala na wybór firmy kurierskiej i dostawy do punktu. Dzięki integracji z InPost klienci mogą zamawiać produkty z dostawą do domu lub odbierać swoje paczki 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu w sieci ponad 16 000 paczkomatów. Po złożeniu zamówienia, system ERP, dzięki wspomnianej integracji, pozwala pracownikom na wydrukowanie etykiety paczki i szybki odbiór przesyłek przez firmę kurierską. Dodatkowo klient otrzymuje wiadomość e-mail z informacją o przygotowaniu paczki z zamówieniem i jej numer.

Funkcjonalności panelu administracyjnego dla zespołu firmy WRI

Sklep internetowy HIPPER.pl nie mógłby działać bez wsparcia, które zapewnia rozbudowany system ERP. Wdrożony Certusoft ERP był sukcesywnie rozbudowywany w firmie WRI o dodatkowe moduły zapewniające obsługę kolejnych obszarów firmy. Certusoft PIM pozwolił na ujednolicenie wszystkich baz danych pozwalając na zarządzanie informacją o produkcie na poziomie całej organizacji, wszystkich punktów sprzedaży. Certusoft SOD zapewnia sprawny obieg dokumentów, zaczynając od dokumentów zamówień przez dokumenty wewnętrzne po rozliczenie dokumentacji finansowej na różnych szczeblach administracyjnych firmy. Certusoft MWM (mobilne wsparcie magazynu) na urządzenia mobilne wspomaga pracowników w obsłudze dostaw towarów, kontroli stanów magazynowych oraz sprawdzaniu dostępności produktów we wszystkich punktach sprzedaży. Certusoft Reklamacje zapewnia sprawną obsługę procesu reklamacji, zarówno reklamacji przyjmowanych od swoich klientów jak i kierowanych do dostawców firmy. Współpracę z innymi systemami IT dopełnia moduł Certusoft Connector dbając o niezawodną komunikację, spójność i prawidłowość przesyłanych danych.

Korzyści wdrożenia sklepu internetowego

Przygotowanie sklepu internetowego HIPPER.pl to przede wszystkim wyjście naprzeciw trendom na rynku. Wykorzystano przy tym potencjał wcześniejszych wdrożeń, jak ujednolicenie rozproszonych baz danych, integracji z istniejącymi systemami firmy WRI, centralny system obsługi informacji o produktach, mobilne wsparcie pracowników sklepów stacjonarnych i magazynów firmy, centralizacja obiegu dokumentów i obsługa procesów reklamacji. Firma dysponuje teraz spójnym i niezawodnym środowiskiem. Wyszła od sprzedaży wyłącznie w sklepach stacjonarnych i teraz dołączyła do rynku e-commerce ze swoją marką HIPPER.pl.

System działa w modelu SaaS, w chmurze obliczeniowej. Gwarantuje to niezawodność i bezpieczeństwo, ale również skalowalność i łatwość dalszego rozwoju. Sklep HIPPER.pl jest tego najlepszym przykładem. Nie tylko pracownicy otrzymali spójne narzędzie do pracy. To klienci otrzymali możliwość wygodnego zamawiania towarów, dostęp do informacji w dowolnym czasie, niezależnie od pory, z dowolnego urządzenia wyposażonego w przeglądarkę internetową.

System Certusoft jest zbudowany na zasadnie modułowej, a wszystkie elementy są elastyczne. Zespół Certusoft stale odpowiada na zapotrzebowania firmy WRI. Cykliczne aktualizuje aplikacji są zgodnie ze zmieniającymi się wymogami prawnymi, zgłaszanymi potrzebami rozwojowymi i pojawiającymi się trendami.

Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji

Masz pytania dotyczące systemów informatycznych lub chcesz dowiedzieć się czegoś więcej o sposobach usprawniania pracy w firmie i podnoszenia sprzedaży? Skontaktuj się z nami i skorzystaj z bezpłatnej porady i doradztwa!

kontakt