Sklep internetowy HIPPER.PL

Firma wychodząc naprzeciw potrzebom rynku i dynamicznego rozwoju sprzedaży internetowej podjęła decyzję o rozpoczęciu działalności na rynku e-commerce. W kwietniu 2022 roku został uruchomiony sklep internetowy dla klientów indywidualnych HIPPER.pl. To nie tylko wygodne narzędzia do zakupów online, to cały ekosystem IT, który spaja stacjonarny charakter działalności z jego nową gałęzią online. Dzięki temu bezproblemowym stało się bieżące zarządzanie sklepem internetowym, aktualizowanie informacji o produktach, sprawne zarządzanie stanami magazynowymi czy realizacja zamówień. Nie tylko w kontekście sklepu internetowego, ale na poziomie całego przedsiębiorstwa.

Usługa

Sklep internetowy

Branża

E-commerce

Klient

Hipper

Rok

2022

Klient

Ogólnopolska sieć marketów budowlanych HIPPER.pl, specjalizująca się w dostarczaniu nowoczesnych materiałów budowlanych, akcesoriów domowych i dekoracji ogrodowych.

Wyzwanie

Stworzenie nowoczesnego e-commerce dla urządzeń mobilnych i stacjonarnych wraz z integracją z centralnym system zarządzania informacją o produkcie i istniejącymi systemami IT firmy.

Cel

Wygodna platforma zakupowa online poprawiająca doświadczenie klientów wraz centralizacją procesów biznesowych dla kanałów stacjonarnych i internetowego w ramach dedykowanej aplikacji dla firm.

Od czego zaczęliśmy?

Pierwsze kroki

Cały proces wdrożenia rozpoczął się od analizy potrzeb i charakteru sprzedaży online oraz w jaki sposób sprzedaż internetowa miała być powiązana z siecią sprzedaży stacjonarnej. Celem było, aby już na samym początku działania strony Hipper.pl klienci mieli mieć możliwość wyboru z asortymentu ponad 4500 produktów, a docelowo z całej oferty produktowej sieci Hipper.

Z tego wynikły dwa główne wymagania: stworzenie interaktywnej i atrakcyjnej dla użytkownika strony internetowej na podstawie dostarczonych wytycznych graficznych i interfejsu użytkownika (UI) oraz przygotowanie obsługi zarządzania informacją o produktach, procesu sprzedaży online, od przyjmowania zamówień i płatności, po zarządzanie stanami magazynowymi i dostawą produktów, wykorzystując już istniejący system informatyczny firmy. Dzięki połączeniu tych dwóch obszarów (frontendu i backendu) zespół Certusoft miał stworzyć kompleksowe i funkcjonalne rozwiązanie e-commerce, które spełni oczekiwania zarówno klientów, jak i firmowej infrastruktury IT.

Co udało się nam zrealizować?

Powstał nowoczesny sklep internetowy Hipper.pl. Zapewniono rozwój e-commerce przez integrację systemów i baz danych firmy. Ujednolicono procesy biznesowe i systemy, które są teraz dostępne na urządzeniach mobilnych pracowników. Obsługa sprzedaży online i stacjonarnej odbywa się w ramach jednej dedykowanej aplikacji dla firm w modelu SaaS.

Ujednolicenie systemów i baz danych

Integracja rozproszonych baz danych oraz centralny system obsługi informacji o produktach umożliwiły firmie WRI osiągnięcie spójnego i niezawodnego środowiska. Dzięki temu firma może skutecznie zarządzać danymi i informacjami, co przekłada się na lepszą efektywność operacyjną i obsługę klienta.

Rozbudowa kanałów sprzedaży

Przejście z tradycyjnej sprzedaży wyłącznie w sklepach stacjonarnych na rynku e-commerce otworzyło firmie nowe możliwości biznesowe. Marka HIPPER.pl może teraz dotrzeć do szerszego grona klientów poprzez platformę internetową, co zwiększa potencjał sprzedażowy i rozwój firmy.

Mobilne wsparcie dla pracowników

Wdrożenie mobilnego wsparcia dla pracowników sklepów stacjonarnych i magazynów firmy przyczyniło się do poprawy efektywności operacyjnej. Dzięki temu personel może szybciej i sprawniej obsługiwać klientów oraz zarządzać magazynem, co przekłada się na lepsze doświadczenia zakupowe i zwiększenie lojalności klientów.

Centralizacja procesów biznesowych

Zmniejszono ryzyko błędów, zoptymalizowano czas i zasoby potrzebne do obsługi klienta oraz zarządzanie wieloma obszarami działalności. Stworzenie nowoczesnego sklepu internetowego zarządzanego z tej samej dedykowanej aplikacji dla firm zwiększyło przejrzystość i efektywność sprzedaży na poziomie całej firmy.

Dokładne wyszukiwanie kolorów

Wyszukiwanie produktów filtrem kolorów

Sklep internetowy HIPPER.pl to przede wszystkim bogata oferta farb. By jeszcze bardziej ułatwić klientom wyszukiwanie interesujących ich produktów, strona sklepu internetowego, wraz w połączeniu z systemem zarządzania produktem, została wyposażona w wyszukiwanie po kolorach. Nie jest to wyszukiwanie wyłącznie po kolorach wcześniej zdefiniowanych, pogrupowanych w kategorie i sprowadzonych do roli prostego filtra. Klienci mogą samodzielnie, korzystając z filtra kolorów, wybrać lub podać parametry koloru dla szukanego produktu.

Klient ma do dyspozycji kilka opcji wprowadzania koloru. Może go wybrać z filtra koloru dostosowując ręcznie kolor i odcień. Dodatkowo dostaje możliwość wpisania danych odpowiadających barwie w trzech modelach koloru. System obsługuje modele RGB, HSL i HEX. Niezależnie, z którego parametru skorzysta klient, system automatycznie wyszuka właściwy produkt z bazy produktów w danej barwie.

Dostępność produktów na miejscu

Informacja o dostępności produktu w sklepach stacjonarnych

Sklep internetowy HIPPER.pl działa jako część całego ekosystemu przedsiębiorstwa. Z tego względu firma wykorzystuje efekt synergii jaki dały poprzednie wdrożenia. Dzięki jednolitej i centralnej bazie informacji o produkcie przechowywane są również informacje o zapasach. Stany magazynowe mogą być prezentowane przy produktach. Klient robiąc zakupy online może jednocześnie sprawdzić czy w sklepie firmy WRI sygnowanym marką Hipper dany produkt jest dostępny na miejscu.

Sugerowane produkty

Kompletowanie koszyka i podpowiedź produktów

Zamówienia składane na stronie HIPPER.pl są realizowane z wykorzystaniem systemu Certusoft ERP. Wszystkie transakcje mają swoje odzwierciedlenie w back office firmy. Najważniejsza jednak była wygoda klientów. Składanie i realizacja zamówień, niezależnie czy na komputerze, czy na urządzeniu mobilnym, posiada kilka funkcjonalności poprawiających komfort zwiększając przy tym potencjał sprzedażowy. W momencie dodania produktu do koszyka klient widzi podpowiedź produktów powiązanych, a które mogą być dla niego przydatne w kontekście zamawianego produktu.

Sprawna dostawa

Integracja ze spedytorami

Czym jest e-commerce bez sprawnej dostawy? Obsługa przesyłek w systemie ERP to był oczywisty i bezdyskusyjny wymóg wdrożenia. Sklep HIPPER.pl pozwala na wybór firmy kurierskiej i dostawy do punktu. Dzięki integracji z InPost klienci mogą zamawiać produkty z dostawą do domu lub odbierać swoje paczki 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu w sieci ponad 16 000 paczkomatów. Po złożeniu zamówienia, system ERP, dzięki wspomnianej integracji, pozwala pracownikom na wydrukowanie etykiety paczki i szybki odbiór przesyłek przez firmę kurierską. Dodatkowo klient otrzymuje wiadomość e-mail z informacją o przygotowaniu paczki z zamówieniem i jej numer.

Podczas współpracy firma Certusoft dała się poznać jako solidny partner, potrafiący sprostać naszym potrzebom i wymaganiom. Zespół firmy gwarantuje profesjonalne wsparcie, a już od etapu przygotowania projektu służy radą i doświadczeniem w kwestii przydatnych rozwiązań i ich implementacji w środowisku firmy.

Klaudiusz i Katarzyna Winkiel
Zarząd Komplementariusza WRI Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. K.

Dedykowany sklep internetowy

Nasze rezultaty

Naszym priorytetem podczas projektowania sklepu e-commerce o tematyce budowlanej było stworzenie wyjątkowo wygodnej w użytkowaniu strony dla naszych klientów.

10 000

Odwiedzin w pierwszym tygodniu

8 000

Produktów na stronie

500+

Zadowolonych klientów

Get a free consultation

Do you have questions about IT systems or would you like to learn more about how to streamline your business and increase sales? Contact us for a free consultation and advice!

contact