System PIM dla branży dystrybucji spożywczej

Wraz z rozwojem firmy Savpol rośnie również lista cen, etykiet i opisów produktów. Wykorzystywanie wielu kanałów sprzedaży, w tym e-commerce, jak również zwiększenie docelowych grup klientów spowodowały pojawienie się wyzwania związanego z zarządzaniem stale rosnącą listą produktów. Ręczne porządkowanie informacji o produkcie to czasochłonny i kosztowny proces. Bez spójnego systemu koordynującego wymianę danych między zespołami sprzedaży, marketingu i obsługi klienta nadążanie za zmianami produktów było trudne. Istniało również realne ryzyko dostarczania partnerom biznesowym nieprawidłowych lub nieaktualnych informacji, na co nie można było pozwolić w branży spożywczej.

Systemy zarządzania informacją o produktach (PIM) pozwalają użytkownikom przechowywać, wzbogacać i zarządzać złożonymi informacjami o produktach. Narzędzia PIM centralizują dane o produktach i usprawniają proces aktualizacji i zarządzania dokładnymi informacjami w wielu kanałach sprzedaży i marketingu. Zobacz jak system PIM pomaga firmie Savpol.


System PIM dla dystrybutora produktów i wyposażenie gastronomicznego

Na potrzeby branży zaopatrzenia piekarni i cukierni system zarządzania informacją o produkcie posiada dodatkowe funkcjonalności istotne dla branży.

System PIM dla branży spożywczej i menu produktów generowane na stronie sklepu internetowego.

  • Określanie wartości odżywczych zgodnie z wymogami krajowymi i wspólnotowymi
  • Załączanie dokumentów specyfikacji produktu, list wartości odżywczych i atestów
  • Kontrola okresu przydatności produktów spożywczych — zarządzanie datą ważności
  • Obsługa wielu symboli produktu i powiązanie produktu z wieloma dostawcami
  • Automatyczne wyliczanie i określanie cen sprzedażowych na podstawie progów cenowych
  • Określanie dostępności dla sprzedaży detalicznej i hurtowej
  • Grupowanie produktów na potrzeby internetowego portalu sprzedażowego i sklepu internetowego
  • Udostępnianie produktów do sprzedaży z możliwością wyboru przez klientów daty ważności zamawianego towaru

  • Zarządzanie dokumentami i cenami

    Na potrzeby firmy Savpol system PIM Certusoft został rozbudowany o elementy będące istotne przy dystrybucji produktów spożywczych. Pomaga zarządzać danymi dotyczącymi wartości i składników spożywczych oraz datą ważności produktów z uwzględnieniem partii produktów. Przechowuje aktualne dokumenty atestów wymagane dla wybranych produktów, kontrolując przy tym aktualną wersję każdego dokumentu. Tak uporządkowane i przygotowane dane są prezentowane we wszystkich kanałach sprzedaży firmy Savpol. Opiekunowie produktów, jak i sami klienci korzystający z portalu B2B mają możliwość zamawiania produktów z terminem przydatności według własnych potrzeb.

    Dodatkowo firma ma możliwość zarządzania ceną promocyjną produktów. Uwzględniając grupy produktów, progi cenowe i daty przydatności system PIM może kontrolować sprzedaż przez robienie obniżek według modelu biznesowego. Dzięki obsłudze partii produktów w ramach zarządzania jednym produktem przygotowanie promocji, wyprzedaży czy gratisów jest łatwe i może odbywać się w sposób automatyczny.


    Jak działa PIM?

    Jak działa PIM? Rozwiązania PIM integrują dane z całego systemu ERP, CRM, WMS i prawie każdego elementu platformy biznesowej związanej z produktami. Po zintegrowaniu udostępnione dane są przetwarzane i usuwane. Wszystko to odbywa się jednocześnie, eliminując potrzebę ręcznego wprowadzania lub aktualizowania danych, zmniejszając ryzyko nadmiarowości i błędów.

    Po zagregowaniu danych użytkownicy PIM organizują informacje o produktach w katalogi i kojarzę te katalogi z kanałami. Administratorzy PIM potrafią uporządkować dane w taki sposób, aby mogły być łatwo przetworzone przez wiele osób, pomagając im szybko uzyskać potrzebne informacje. Zwiększa to produktywność poprzez redukcję blokad i unikanie silosów danych.

    Zespół marketingu produktów tworzy bardziej angażujące treści, w pełni konfigurując system PIM. Zespół sprzedaży sprzedaje bardziej efektywnie, a zespół produktowy może wykorzystywać dane do rozszerzania oferty produktów, która odzwierciedla zmieniające się potrzeby klientów i trendy rynkowe. Certusoft PIM tym samym wspiera wiele obszarów działalności firmy Savpol.



    Masz pytania?

    Umów się na bezpłatną konsultację!


    Przygotujemy ofertę dopasowaną do specyfiki działalności
    i potrzeb Twojej firmy!



    Certusoft Sp. z o.o.
    Al. Prymasa Tysiąclecia 83A lok.137
    01-242 Warszawa

    Sprawdź dojazd


    Formularz kontaktowy





    Wypełniając powyższy formularz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Certusoft Sp. z o.o. Zgody udzielasz dobrowolnie w celu udzielenia odpowiedzi na Twoje zapytanie. W każdym momencie możesz wycofać udzieloną zgodę.