Programy lojalnościowe B2B w e-commerce

Savpol to wiodąca w Polsce firma dostarczająca wyselekcjonowane, najlepsze jakościowo surowce, produkty i wyposażenie dla branży piekarniczej, cukierniczej, lodziarni oraz sektora hotelarsko-gastronomicznego. Sukces Savpol przekłada się na sieć ponad 20 000 klientów w całej Polsce. Wraz z rozwojem biznesu pojawiła się chęć dodatkowego nagrodzenia i zacieśnienia współpracy ze wszystkimi partnerami. Tak zrodził się pomysł stworzenia programu lojalnościowego dopasowanego do specyfiki branży spożywczej. Zespół Certusoft z przyjemnością podjął się tego zadania co zaowocowało wykonaniem profesjonalnego i dedykowanego systemu lojalnościowego, który jest obecnie częścią systemu Certusoft ERP przedsiębiorstwa Savpol.


Program lojalnościowy to kreowanie własnej marki i pogłębianie relacji biznesowych

Moduł Certusoft Program lojalnościowy to narzędzie do kreowania własnej marki i pogłębiania relacji z klientami. Pozwala tworzyć wiele programów lojalnościowych dla różnych grup klientów i produktów. Każdy z programów może mieć różne zasady i korzyści jakie dzięki niemu otrzymują jego uczestnicy. Struktura i mechanizm działania każdego z programów mogą być każdorazowo dostosowane do potrzeb i założeń programu. Programy lojalnościowe mogą być realizowane w różnych scenariuszach, od programu, w którym uczestnik otrzymuje nagrody za zakupy po program, gdzie zbiera punkty, które następnie wymienia na rabaty lub płaci nimi za część lub całość zamówienia.

Program lojalnościowy dla firm i główne okno po zalogowaniu się na konto programu lojalnościowego.

Integracja programu lojalnościowego z portalem B2B

Klienci biznesowi firmy Savpol korzystają z dedykowanego portalu Certusoft B2B do składania zamówień i kontrolowania rozliczeń. Naturalnym rozwiązaniem było dodanie obsługi programu lojalnościowego jako nowej funkcjonalności portalu. Program lojalnościowy jest bezpośrednio zintegrowany z portalem B2B gdzie przy wyborze produktu system informuje, ile punktów można otrzymać poprzez zakup danego produktu. Co warto podkreślić proces wprowadzenia programu lojalnościowego został usprawniony poprzez moduł automatycznego generowania danych dostępowych dla tysięcy klientów firmy Savpol. System generuje i wysyła dane dostępowe wszystkim zainteresowanym klientom automatyzując proces przyłączenia do programu lojalnościowego.

Produkt w sklepie internetowym z informacją ile klient otrzyma punktów lojalnościowych za jego zakup.

Reguły programu lojalnościowego

Definiowanie reguł każdego programu lojalnościowego odbywa się na poziomie całej firmy. Wykorzystaliśmy do tego nasz moduł Certusoft Programy lojalnościowe a następnie dostawaliśmy do wymagań firmy Savpol. Moduł ten to rozbudowane narzędzie wspomagające tworzenie i prowadzenie złożonych programów lojalnościowych. Umożliwia stosowanie różnych algorytmów w zależności od charakteru i polityki programu lojalnościowego. Narzędzie pozwala definiować programy oparte o zbieranie budżetu czy punktów w celu uzyskania rabatów. Umożliwia również tworzenie programów z nagrodami rzeczowymi. Pracownicy firmy korzystając z naszego rozwiązania mogą tworzyć nie tylko jeden program lojalnościowy. Nasz system obsługuje wiele programów, które mogą funkcjonować z różnymi zasadami, ale w ramach jednego przedsiębiorstwa. Ustawienia każdego ze stworzonych programów lojalnościowych pozwalają na określenie takich parametrów jak regulamin programu, reguły programu, nagrody w programie, widoczność programu dla kontrahentów, uczestnicy programu, użytkownicy. Dzięki temu narzędziu można tworzyć możliwie proste i przejrzyste zasady programu będące atrakcyjne dla klientów i jednocześnie opłacalne dla przedsiębiorstwa.

  • Definiowanie listy produktów dla programu lojalnościowego
  • Przygotowanie grup z nagrodami
  • Wybór marek dostępnych w programie lojalnościowym
  • Definiowanie klientów i grup klientów na potrzeby programu lojalnościowego
  • Wybór branży i rejonu na potrzeby programu lojalnościowego
  • Przygotowanie wielu różnych programów lojalnościowych w jednym czasie
  • Dostęp do wybranych programów lojalnościowych dla grup klientów
  • Definiowanie niezależnych produktów dla różnych programów lojalnościowych

  • Nagrody w programie lojalnościowym

    Każdy klient posiada własne konto, które również ma powiązany dostępny program lojalnościowy. W panelu klienta użytkownik może śledzić na bieżąco jak rośnie ilość punktów w programie lojalnościowym. Historia udziału w programie lojalnościowym pozwala na zapoznanie się z ilością przyznanych punktów, w jakim czasie zostały przyznane punkty i na podstawie jakiego dokumentu zamówienia. Każdy zakup na portalu e-commerce dla partnerów biznesowych jest premiowany punktami w programie lojalnościowym.

    Podgląd historii udziału w programie lojalnościowym na koncie klienta.

    Zbieranie punktów w programie lojalnościowym

    Stan punktów i wykres zwiększania się ilości zebranych punktów w programie lojalnościowym na koncie klienta.

    Do programów, w których uwzględniono nagrody rzeczowe, można przypisywać ich parametry jak np. próg punktów czy dostępność danej nagrody w czasie. Firma Savpol może dzięki temu dowolnie kształtować przypisanie określonego programu do kanału sprzedaży. Nagrodami w programie lojalnościowym mogą być punkty lub kwota w złotówkach przeliczana na rabaty za przyszłe zakupy lub też preferowane produkty i nagrody.



    Zamawianie nagród w programie lojalnościowym

    Klient po zgromadzeniu odpowiedniej ilości punktów może wybrać nagrody, które zostaną dostarczone do jego firmy. Po decyzji o wyborze nagrody, cały proces dostarczenia i rozliczenia nagród jest wykonywany przez system Certusoft Program lojalnościowy. System ERP generuje automatycznie niezbędne dokumenty zamówienia nagrody. System przechowuje całą historię transakcji, w każdej chwili do wglądu przez partnerów firmy Savpol na ich indywidualnych kontach na portalu B2B. Historia nagród pozwala zapoznać się ze statusem realizacji, informacją o dacie zamówienia, dokumentem zamówienia, wybranymi nagrodami w ramach konkretnego zamówienia, sumą wykorzystanych punktów programu w ramach zamówienia i wykorzystaniem punktów w powiązaniu z konkretnymi nagrodami. Dodatkowo firma Savpol wykorzystuje moduł generowania i zarządzania trasami dla swojej floty transportowej. Zlecenie dostarczenia nagrody jest automatycznie dołączane do zlecenia trasówki przypisanej do klienta. To nie tylko wygoda dla klientów (dostawa jednym zamówieniem towarów jak i nagród w programie lojalnościowym), ale również dodatkowa optymalizacja kosztów transportu. Kierowcy firmy realizują wszelkie zlecenia transportowe firmy Savpol z wykorzystaniem dedykowanego rozwiązania Certusoft Mobilny kierowca.


    Katalog nagród w programie lojalnościowym

    Wdrożony moduł Certusoft Program lojalnościowy korzysta z innych funkcjonalności systemu Certusoft działającego w firmie Savpol. Jednym z nich jest moduł Certusoft PIM. Zapewnia ona zarządzanie katalogiem produktów, pełną informacją o produktach sprzedawanych przez firmę w różnych kanałach dystrybucji. Chociaż to jego podstawowe zadanie to jest on również wykorzystywany na potrzeby programu lojalnościowego. System PIM pozwala definiować produkty z katalogu, które będą dostępne jako nagrody w programie. Produkty mogą być grupowane, zawierać zdjęcia, szczegółowe opisy. Pracownicy firmy mogą przy tym swobodnie określać czas dostępności poszczególnych nagród.

    Katalog nagród w programie lojalnościowym z ilością punktów potrzebych do odbioru nagrody.

    Analiza korzystania z programu lojalnościowego

    Każdy z programów można analizować na bieżąco dzięki dostępowi do danych analitycznych w systemie ERP. W czasie rzeczywistym widoczny jest stan kont klientów biorących udział w programie, włącznie z informacją o dynamice obrotów i jej przełożeniu na aktywność w danym programie lojalnościowym. Pracownicy firmy Savpol mogą na bieżąco reagować na potrzeby klientów, a dzięki analizie wykorzystania programu, kreować przyszłe programy jeszcze lepiej dopasowane do oczekiwać klientów i przyszłych trendów rynkowych.



    Masz pytania?

    Umów się na bezpłatną konsultację!


    Przygotujemy ofertę dopasowaną do specyfiki działalności
    i potrzeb Twojej firmy!



    Certusoft Sp. z o.o.
    Al. Prymasa Tysiąclecia 83A lok.137
    01-242 Warszawa

    Sprawdź dojazd


    Formularz kontaktowy





    Wypełniając powyższy formularz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Certusoft Sp. z o.o. Zgody udzielasz dobrowolnie w celu udzielenia odpowiedzi na Twoje zapytanie. W każdym momencie możesz wycofać udzieloną zgodę.