E-commerce dla handlu B2B

W odpowiedzi na dynamiczny rozwój Grupy Lobo pojawiła się potrzeba zacieśnienia współpracy z coraz bardziej licznym gronem partnerów biznesowych. Otoczenie biznesowe i rozwój technologiczny zmieniały przyzwyczajenia i sposób handlu. Kluczową rolę zaczęło odgrywać e-commerce. Zespół Certusoft przygotował rozwiązanie pozwalający prowadzić sprzedaż online, które jest przy tym częścią już wdrożonego programu do zarządzania przedsiębiorstwem. Nasz zestaw narzędzi służy do zarządzania informacją o produkcie, zamówieniami od klientów, warunkami handlowymi, promocjami czy programami lojalnościowymi. Certusoft ERP pozwala efektywnie zarządzać procesem handlowym, a zestaw narzędzi tworzy fundament każdego nowoczesnego sklepu e-commerce.


E-commerce w Grupie Lobo to:

Zarządzanie bazą ponad 5000 klientów

Wygodny dostęp do sklepu e-commerce dla klientów biznesowych

Zawsze aktualne informacje o produkcie

Indywidualne warunki handlowe

Zarządzanie promocjami

Lepsze relacje biznesowe dzięki programom lojalnościowym

Realizacja zamówień składanych online

Sklep ecommerce B2B firmy Lobo dostępny na komputery i telefony.

E-commerce w praktyce Grupy Lobo

Dedykowany portal internetowy dla klientów biznesowych był kluczowym elementem wdrożenia. Sklep e-commerce działa na komputerach i urządzeniach mobilnych. Każdy klient ma dedykowane konto na portalu. Z uwagi na biznesowy charakter współpracy konta klientów B2B tworzone są przez opiekunów handlowych firmy Lobo. Definiują oni każdorazowo dostęp do promocji, programów lojalnościowych, ustalają limity zakupowe czy terminy płatności. Wszystkie te informacje są widoczne dla klienta po zalogowaniu na indywidualne konto, zarówno na telefonie, jak i na komputerze.


Konfiguracja oferty produktów w e-commerce

Odpowiednie prezentowanie oferty na portalu jest niezwykle istotna. System Certusoft pozwala pracownikom na zarządzanie całą ofertą bez jakiejkolwiek potrzeby prac w kodzie strony internetowej sklepu online.

  • Katalog produktów z grupami na potrzeby menu sklepu
  • Aktualne opisy i zdjęcia produktów dzięki integracji z dostawcą treści cyfrowych
  • Definiowanie cen produktów z uwzględnieniem cenników indywidualnych czy grup
  • Tworzenie promocji dla produktów
  • Definiowanie programów lojalnościowych dla klientów

  • Oferta na stronie i składanie zamówień

    Klienci mogą składać zamówienia po zalogowaniu na konto. Niektórzy partnerzy działają w wielu lokalizacjach i odbierają zamówienia z kilku różnych magazynów firmy Lobo. Tacy klienci podczas logowania mają możliwość wyboru oddziału, w którym będzie składane zamówienie. Prezentowana oferta dokładnie opowiada konfiguracji przygotowanej przez pracowników na poziomie systemu. Nie ma mowy o błędach czy pomyłkach. Lista produktów jest stale aktualizowana, a promocje na wybrane produktu i grupy produktów, zawsze widoczne dla klientów, do których są kierowane.


    Zamawianie produktów na stronie sklepu internetowego B2B firmy Lobo na komputerze i telefonie.
  • Wybór magazynu do złożenia zamówienia
  • Ręczne dodawanie produktów do koszyka
  • Obsługa wielu koszyków jednocześnie
  • Możliwość przenoszenia i kopiowania produktów między koszykami
  • Import produktów do koszyka z plików (m.in. Excel, CSV, PC Market)
  • Ponawianie zamówień historycznych
  • Zaokrąglanie zamówień do jednostek zakupowych
  • Wyszukiwanie produktów (symbol, nazwa, EAN)
  • Filtrowanie listy produktów (producent, odmiana, marka, promocja)
  • Samodzielne korzystanie z promocji
  • Informacja o dostępności produktów w kilku promocjach
  • Monity o niespełnieniu warunku darmowej dostawy


  • Panel klienta na portalu B2B

    System oddaje w ręce klientów wiele udogodnień. Większość spraw związanych z zakupami i rozliczeniami jest załatwiana samodzielnie przez klientów. Panel klienta na portalu e-commerce to prosta i intuicyjna obsługa procesu handlowego.

  • Historia swoich zamówień
  • Dostęp do listy faktur
  • Możliwość eksportu faktur w różnych formatach (m.in. PDF, ECOD)
  • Widoczne własne warunki handlowe
  • Podgląd i stan rozrachunków
  • Wiekowanie rozrachunków (lista, wykres)
  • Dostęp do swoich danych firmowych
  • Lista dostępnych programów lojalnościowych
  • Możliwość przystąpienia do programów lojalnościowych
  • Informacja o budżecie programu lojalnościowego

  • Warunki handlowe i rozrachunki na koncie klienta w sklepie B2B.

    Zarządzanie bazą produktów

    Zapewnienie prawidłowej i aktualnej informacji o produkcie było jednym z priorytetów. Branża FMCG charakteryzuje się dużą dynamiką i tak samo dynamiczna musi być sprzedaż e-commerce. Aktualne opisy, profesjonalne zdjęcia i bieżące parametry produktów są niezwykle istotne. Dzięki Certusoft PIM dane z innych systemów są integrowane i wzbogacane. W pierwszej kolejności pobierane są wszelkie informacje z innych systemów firmowych Lobo. W drugiej baza produktów jest uzupełniana dzięki integracji z dostawcą treści cyfrowych Nielsen Brandbank. Jest to dostawca działający na rynkach 39 krajów, jest partnerem ponad 52 000 marek, 700 dystrybutorów i hurtowni na całym świecie. Tak przygotowane informacje są wykorzystywane w sklepie e-commerce. Pracownicy nie muszą ręcznie wprowadzać i segregować informacji produktowych. To nie tylko wygoda, ale i nowa jakość dla klientów otrzymujących zawsze aktualne informacje o produkcie, który chcą zakupić.

    Zarządzanie katalogiem produktów w systemie ERP na potrzeby sklepu e-commerce B2B.

    Oferta zawsze dopasowana do klienta

    Partnerzy firmy Lobo otrzymują indywidualne przygotowane oferty handlowe. Bez systemowego rozwiązania wyliczania cen i przygotowania ofert sprzedaż e-commerce byłaby daleka od optymalnej. Moduł Certusoft stworzony specjalnie na potrzeby przygotowania ofert pozwala na uwzględnienie indywidualnych warunków handlowych klientów. Oferty prezentowane są w postaci gazetek z możliwością pobrania ich w formacie PDF. Gazetki są indywidualnie prezentowane po zalogowaniu na koncie klienta. Dzięki temu, że są interaktywne, klient zainteresowany ofertą, po jej kliknięciu, zostaje przeniesiony bezpośrednio do listy produktów objętych ofertą i może rozpocząć składanie zamówienia. Uzupełniona lista produktów i włączone wszystkie promocje to nie tylko wygoda dla samych klientów, ale i zwiększona dynamika sprzedaży.


    Narzędzia do tworzenia i zarządzania promocjami

    Rozwijający się rynek e-commerce wymaga zapewnienia najlepszych doznań zakupowych. Chcąc zapewnić ich najlepszą jakość w ramach projektu dla Grupy Lobo, wdrożono narzędzia do przygotowania i zarządzania dedykowanymi promocjami. Pracownicy firmy swobodnie wykorzystują produkty, grupy produktów do przygotowania najlepszych promocji dla grup klientów i poszczególnych klientów indywidualnie. Promocje są dedykowane z uwagi na fakt, że ostatecznie każdy klient widzi własne warunki handlowe po zalogowaniu się do sklepu e-commerce. Wszelkie informacje dotyczące promocji, jak jej nazwa, produkty objęte promocją, warunki, jakie trzeba spełnić, są widoczne na bieżąco i aktualizowane dynamicznie. System Certusoft umożliwia taką konfigurację zależności wielu promocji, by klient otrzymywał wolność wyboru. Po zastosowaniu promocji użytkownik zawsze widzi, którą promocją objęto daną pozycję w koszyku. Ostateczna decyzja skorzystania z promocji pozostaje w gestii klienta. Tym samym korzyści z zakupów zawsze mają obie strony transakcji.


    Programy lojalnościowe to najlepszy sposób na pogłębienie współpracy

    Zażyłe relacje biznesowe zawsze są priorytetem. Nie inaczej jest w przypadku Grupy Lobo i jej partnerów biznesowych. Jako zespół Certusoft cieszymy się, że mogliśmy pomóc w ich tworzeniu i zacieśnianiu. Na potrzeby tego wdrożenia powstał moduł do zarządzania programami lojalnościowymi. Pracownicy Grupy swobodnie tworzą programy lojalnościowe, które są zróżnicowane pod względem charakteru (promocje cenowe, promocje z nagrodami), czasu obowiązywania programu czy grupą docelową, do jakiej jest kierowany. Swobodnie konfigurują listę produktów powiązanych z danym programem lojalnościowym, kumulujące i realizują budżet zebrany w trakcie udziału w programie. Mogą pomijać produkty nisko marżowe a premiować nisko rotujące czy definiować progi ilościowe produktów aktywujących promocje. Klient robiący zakupy w sklepie e-commerce, za zakupy produktów objętych programem, otrzymuje punkty lojalnościowe. Po zebraniu określonej programem liczby punktów, zgromadzeniu budżetu, może go wykorzystać na kolejne zakupy.

    Program lojalnościowy dostępny w sklepie ecommerce dla klientów biznesowych.

    Realizacja zamówień i integracja z innym systemem

    Wszystkie zamówienia składane przez klientów są widoczne w systemie Certusoft ERP. Na potrzeby realizacji zamówień i wystawienia dokumentów sprzedaży nasz zespół przeprowadził integrację z systemem Asseco Softlab ERP. Dzięki temu, po złożeniu i zamknięciu zamówienia, dane są przesyłane do systemu ERP w celu obsługi magazynowej i księgowej. System Certusoft zapewnia wszystkie niezbędne dane do wystawienia dokumentu sprzedaży. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że całe rozwiązanie uwzględnia prawidłowe wyliczanie ceny na podstawie na podstawie zdefiniowanych cenników, rabatów, promocji i programów lojalnościowych według przyjętych przez firmę założeń biznesowych. Po wystawieniu faktury przez system ERP jest ona pobierana do właściwego zamówienia w systemie Certusoft. Faktury są dostępne dla pracowników firmy, jak również dla klienta. Każda z faktur jest dostępna na jego koncie użytkownika w portalu e-commerce firmy Lobo.



    Masz pytania?

    Umów się na bezpłatną konsultację!


    Przygotujemy ofertę dopasowaną do specyfiki działalności
    i potrzeb Twojej firmy!



    Certusoft Sp. z o.o.
    Al. Prymasa Tysiąclecia 83A lok.137
    01-242 Warszawa

    Sprawdź dojazd


    Formularz kontaktowy





    Wypełniając powyższy formularz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Certusoft Sp. z o.o. Zgody udzielasz dobrowolnie w celu udzielenia odpowiedzi na Twoje zapytanie. W każdym momencie możesz wycofać udzieloną zgodę.