Obsługa sieci sklepów "dom i ogród" firmy WRI

Klient:WRI Sp. z o.o. S.K.
Strona www klienta: www.hipper.pl
HIPPER.pl WRI

WRI to firma zarządzająca polską siecią hipermarketów budowlanych „dom i ogród”.
WRI swoją działalność prowadzi w 9 lokalizacjach. Do połowy 2021 roku w sieci PSB Mrówka, a od lipca 2021 rozpoczęła rebranding sklepów do własnej marki HIPPER.pl.
Markety budowlane HIPPER.pl powstają w niewielkich miejscowościach na terenie całej Polski, tworząc dla ich mieszkańców nowoczesne i łatwo dostępne miejsca do zakupów materiałów remontowo-budowlanych, akcesoriów gospodarstwa domowego oraz dekoracji zarówno do domu, jak i do ogrodu.

Firma WRI potrzebowała nowoczesnych systemów IT dla dynamicznie rozwijającej się sieci hipermarketów, które wspierają obsługę magazynów, zarządzanie centralną informacją o produkcie, obsługę procesu reklamacji, automatyzację procesu zatowarowania sieci magazynów, elektroniczny obieg dokumentów oraz sprzedaż internetową. Firma zwróciła się do Certusoft z prośbą o wsparcie oraz dostarczenie dopasowanych rozwiązań IT.


Cele i potrzeby biznesowe

Celem projektu w firmie WRI było wdrożenie zestawu narzędzi informatycznych oraz integracja z systemami IT dotychczas wykorzystywanymi przez klienta. Z uwagi na specyfikę zewnętrznego systemu, każdy oddział posiada swój serwer bazodanowy. Aby zrealizować potrzeby klienta, konieczne było połączenie rozproszonych baz danych. Wszystkie procesy obsługiwane do tej pory w formie papierowej miały zostać przeniesione do obsługi cyfrowej. System IT musiał być niezawodny, a narzędzia nie wymagać specjalistycznych czy też czasochłonnych szkoleń. Przygotowane rozwiązanie miało być intuicyjne oraz proste w obsłudze, szczególnie dla pracowników z mniejszymi umiejętnościami technicznymi. Dodatkową korzyścią powinno być zwiększenie niezawodności, dostępności narzędzi informatycznych, jak również obniżenie kosztów obsługi systemów IT przez przeniesienie rozwiązania do chmury (model SaaS).


Wyzwania wdrożenia

  • Połączenie rozproszonych baz danych
  • Integracja z istniejącymi systemami
  • Centralny system zarządzania informacją o produkcie
  • Dostępność na urządzeniach mobilnych i komputerach
  • Mobilne wsparcie pracowników sklepów i magazynów
  • Centralny system obiegu dokumentów
  • Elektroniczna obsługa reklamacji


Które rozwiązania IT zastosowaliśmy

Zespół Certusoft posiada ponad dwadzieścia pięć lat doświadczenia w tworzeniu i wdrażaniu systemów ERP. Dzięki temu specjaliści Certusoft mogli zaproponować optymalne rozwiązanie, a tym samym wesprzeć firmę WRI w podjęciu decyzji.

Po wspólnej analizie zarząd firmy WRI zdecydował się na zaproponowane narzędzia oraz rozwiązania stworzonego przez Certusoft.

  • Centralna aplikacja Certusoft działa na serwerze w modelu SaaS, jest zintegrowana z systemami oraz urządzeniami zewnętrznymi.
  • Moduł Certusoft PIM zapewnia możliwość zarządzania informacją o produktach dzięki centralnej bazie danych.
  • Niezawodną komunikację między główną aplikacją a wszystkimi sklepami zapewnia moduł Certusoft Connector.
  • Pracownicy wyższego szczebla, dzięki połączeniu wielu modułów Certusoft mogą prowadzić bieżącą analizę sprzedaży produktów we wszystkich sklepach firmowych.
  • Dzięki modułowi Certusoft SOD pracownicy korzystają z cyfrowego obiegu dokumentów (DMS - Document Management System).
  • Aplikacja mobilna Certusoft MWM wspomaga pracowników w obsłudze dostaw towarów, kontroli stanów magazynowych oraz sprawdzaniu dostępności produktów.
  • Obsługa reklamacji odbywa się w pełni elektronicznie dzięki modułowi Certusoft Reklamacje.
  • System Certusoft gwarantuje bezpieczeństwo i dostępność dzięki instalacji aplikacji wraz z bazami danych w profesjonalnym data center.


Jakie są korzyści biznesowe wdrożenia

  • Pracownicy otrzymali wszechstronne narzędzia ułatwiające codzienną pracę, a tym samym zmniejszające ryzyko popełnienia błędu.
  • Została usunięta niespójność danych informacji o produkcie, dzięki centralnej bazie oraz automatycznej aktualizacji sklepowych baz danych.
  • Ułatwiono i przyspieszono procesy przyjmowania towarów, kontroli dostaw oraz uzupełniania braków magazynowych.
  • Poszczególne działy firmowe są odciążone dzięki nowej, całkowicie elektronicznej ścieżce obiegu dokumentów.
  • Zwiększono kontrolę nad dostępnymi towarami i cenami sprzedaży w całej sieci hipermarketów.
  • Zapewniono system, który jest regularnie aktualizowany i rozwija się razem z potrzebami firmy.


Zobacz co mówią właściciele firmy WRI

"Firma Certusoft w odpowiedzi na nasze potrzeby zrealizowała budowę i utrzymanie systemu ERP z dedykowanymi modułami. Zastosowane rozwiązania wspierają naszą działalność przez zarządzanie rozproszoną bazą danych, wsparcie obsługi magazynów dzięki rozwiązaniu mobilnemu, centralną obsługę procesu reklamacji oraz możliwość prowadzenia elektronicznego obiegu dokumentacji firmowej."

Klaudiusz i Katarzyna Winkiel
Zarząd Komplementariusza
WRI Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. K.

Masz pytania? Skontaktuj się z nami!

Przygotujemy ofertę dopasowaną do specyfiki działalności i potrzeb Twojej firmy.