Centralny system logistyczny dla danych sprzedażowych przygotowany w sieci operatora Play

Klient: Play
Strona www klienta: www.play.pl
Play logo

P4 Spółka z o.o. to operator sieci Play, wiodącej w Polsce telefonii komórkowej.
Świadczy usługi telekomunikacyjne dla ponad 15 milionów klientów.
Posiada rozległą sieć ponad 1000 salonów sprzedaży własnych i partnerów agencyjnych.
Wraz z rozwojem operatora pojawiła się potrzeba wdrożenia centralnej platformy wspomagającej zasilanie w produkty całej sieci sprzedaży.

P4 Sp. z o.o. jest częścią Grupy Play, która stanowi część międzynarodowej grupy telekomunikacyjnej Iliad Group. Play świadczy usługi telefonii komórkowej, przesyłania wiadomości, danych i wideo dla klientów indywidualnych oraz firm (w szczególności MŚP) na podstawie umów abonenckich i ofert przedpłaconych. Nowoczesna sieć telekomunikacyjna 2G /3G /4G LTE/5G Play dociera do 99% ludności Polski. W 2017 Play został wiodącym operatorem dla rodzin i małych przedsiębiorstw. Roczne przychody Grupy Play przekraczają 7 mld zł.


Główne wymagania

Projekt realizowany dla P4 wymagał wdrożenia nowej centralnej aplikacji, a następnie jej integracji z istniejącymi systemami IT. Jego celem było zapewnienie komunikacji z systemami sprzedaży i WMS (Warehouse Managment System). Proces zasilania całej rozbudowanej sieci sprzedaży operatora miał odbywać się w dużej mierze w sposób automatyczny. Zgodnie z zasadami wewnętrznej polityki bezpieczeństwa i dostępu do systemów teleinformatycznych, pracownicy powinni mieć dostęp do aplikacji zgodnie z ich poziomem uprawnień. Z uwagi na takie czynniki, jak skala projektu, charakter działalności sieci telekomunikacyjnej i firmową politykę bezpieczeństwa, projekt wymagał instalacji wszystkich rozwiązań na infrastrukturze własnej P4.


Kluczowe wyzwania

  • Centralna baza informacji o produktach
  • Integracja z systemem WMS
  • Mechanizm prognozowania zapotrzebowania na towary
  • Automatyczne generowanie propozycji planu dostaw towarów
  • Zatwierdzanie, akceptacja i edycja produktów ujętych w planie dostaw
  • Przygotowanie i zlecanie zamówień na towary
  • Przygotowanie i wysyłanie zleceń produkcyjnych do producenta
  • Integracja z SAP w celu realizacji zamówień


Zastosowane rozwiązania IT

Zespół Certusoft zdobywał doświadczenie na przestrzeni lat, pracując między innymi dla takich firm, jak Softlab Sp. z o.o., Asseco Business Solutions S.A., Asseco Poland S.A. Realistyczne i perspektywiczne planowanie oraz ścisła współpraca z kluczowymi użytkownikami pozwoliły z sukcesem wdrożyć nowe rozwiązanie dla największego operatora telekomunikacyjnego w Polsce, sieci Play.

  • Wszystkie narzędzia znajdują się w jednej centralnej aplikacji Certusoft, która jest zainstalowana na dedykowanym serwerze na infrastrukturze własnej klienta.
  • Moduł Certusoft PIM zapewnia zarządzanie informacjami o produktach zgodnie z założeniami projektu.
  • Niezawodną komunikację między aplikacją a systemami sprzedażowymi i WMS zapewnia moduł Certusoft Connector.
  • Zestaw narzędzi prognostycznych zapewnia analizę sprzedaży w zdefiniowanych przedziałach czasowych.
  • Specjalnie przygotowane moduły Certusoft PROP i  Magazyn dostarczają propozycji zaopatrzenia w towary magazynów i punktów sprzedaży.


Korzyści wdrożenia

  • Pracownicy otrzymali centralny system logistyczny pozwalający analizować dane sprzedażowe.
  • Dostarczono narzędzie umożliwiające zarządzanie zakupami i zamówieniami produkcyjnymi z uwzględnieniem zaplanowanych budżetów.
  • Zmniejszono obciążenie organizacji dzięki zautomatyzowanym mechanizmom generowania propozycji przesunięć magazynowych i zatowarowania.
  • Zapewniono integrację kilku systemów wewnętrznych na potrzeby obrotu towarami.
  • Zwiększono płynność obrotu towarami o wysokiej wartości.
  • Dostarczono system, który jest na bieżąco aktualizowany oraz dostosowywany do wymogów dużego operatora telekomunikacyjnego.


Zobacz co mówią managerowie Play

"Certusoft dostarcza na potrzeby P4 centralny system logistyczny dla danych sprzedażowych wraz z interfejsem wymiany danych dla naszych systemów WMS (Warehouse Management System). Rozwiązanie Certusoft wspomaga prawidłowe zasilenie naszej sieci w produkty sprzedażowe dzięki zautomatyzowanej analizie zapotrzebowania na towary, obsłudze zamówień i propozycji zatowarowania."

Marcin Wolny
IT Manager
P4 Spółka z o. o.

Masz pytania? Skontaktuj się z nami!

Przygotujemy ofertę dopasowaną do specyfiki działalności i potrzeb Twojej firmy.