Oprogramowanie wspomagające dystrybucję książek w firmie Platon

Klient:Platon
Strona www klienta: www.platon.com.pl
Platon logo

Platon jest jedną z największych firma w Polsce, która zajmuje się dystrybucją książek.
Z uwagi na specyfikę branży, spółka potrzebowała kompleksowych narzędzi do cyfrowej współpracy z wydawcami, dystrybutorami, księgarniami i bibliotekami.
Nowe narzędzia informatyczne wymagały prac developerów Front-End oraz Back-End.

Platon Sp. z o.o. dysponuje bogatą ofertą wydawniczą i rozległą siecią zaopatrywanych punktów detalicznych. Współpracuje z ponad 400 wydawcami, około 400 bibliotekami, tradycyjnymi księgarniami, dużymi sieciami handlowymi i sklepami internetowymi. Dysponuje powierzchnią składowania książek wynoszącą ponad 4500 metrów kwadratowych, a baza dostępnych w ofercie produktów przekracza sto tysięcy. W roku 2017 firma Platon stała się częścią Grupy Empik.


Stawiane wymagania biznesowe

Głównym celem projektu realizowanego dla firmy Platon było przygotowanie i wdrożenie rozwiązań wspomagających sprzedaż. Tworzone narzędzia miały uwzględniać specyfikę rynku wydawniczego, w tym wielu rodzajów produktów i ich formatów, takich jak książki papierowe, eBooki, AudioBooki, gry. Pracownicy firmy mieli dysponować narzędziami pomagającymi w obsłudze klientów firmy takich jak wydawcy, dostawcy czy biblioteki. Dostarczone rozwiązania miały działać jako jeden spójny ekosystem, operujący na centralnym serwerze. Dodatkowa korzyść miała wypływać z wybrania modelu SaaS, w którym firma Certusoft odpowiada za utrzymanie, obsługę infrastruktury i zainstalowanych aplikacji.


Wyzwania wdrożenia

  • Jednolita baza produktów
  • Integracja z dostawcami informacji cyfrowej
  • Zarządzanie bazą produktów przez wydawców
  • Dystrybucja produktów elektronicznych
  • Dedykowany branży wydawniczej sklep internetowy
  • Integracja z Allegro i innymi marketplace
  • Obsługa promocji i programów lojalnościowych
  • Integracja z istniejącymi systemami


Które rozwiązania IT zastosowaliśmy

Zespół Certusoft zbierał doświadczenie w tworzeniu i wdrażaniu systemów klasy ERP w czasie ponad 25 lat działalności. Przeprowadził wiele integracji z systemami finansowymi, magazynowymi i dostawcami treści cyfrowych. Z sukcesem przygotował narzędzie do e-commerce, w tym sklepy internetowe, które obsługują klientów indywidualnych i biznesowych. Dzięki tak bogatemu doświadczeniu, specjaliści Certusoft mogli zaproponować najlepsze rozwiązania i wesprzeć firmę Platon w rozwoju handlu elektronicznego.

Po wspólnej analizie i ustaleniu planu projektu firma Platon zdecydowała się na rozpoczęcie wdrożenia projektu. Certusoft dostarczył zestaw modułów w jednej spójnej aplikacji według przyjętych założeń.

  • Wdrożony zestaw narzędzi działa jako jedna centralna aplikacja, dostępna na dowolnym urządzeniu wyposażonym w przeglądarkę internetową.
  • Moduły Certusoft Zapowiedzi i Publikacji zapewniają wygodne zarządzanie bazą produktów, charakterystyczną dla branży wydawniczej.
  • Wydawnictwa, partnerzy B2B, otrzymały dedykowane konto w systemie, do zarządzania własnymi pozycjami wydawniczymi.
  • Dzięki modułowi Certusoft B2B zapewniono obsługę sklepów internetowych B2B i dodatkowych zewnętrznych marketplace.
  • Moduły Polityki cenowe, Promocje i Programy lojalnościowe zapewniają możliwość elastycznego kreowania warunków handlowych i cen produktów.
  • Integracja z zewnętrznym systemem finansowym zapewnia automatyczną i prawidłową obsługę dokumentacji księgowej związanej z zamówieniami.
  • Rozwiązanie Certusoft gwarantuje dostępność, potrzebną przy dystrybucji produktów online jak eBooków, AudioBooków czy kodów na produkty elektroniczne.


Jakie są korzyści biznesowe wdrożenia

  • Zapewniono jednolitą i centralną bazę informacji o produktach wraz z obsługą produktów w formie elektronicznej.
  • Zwiększono wydajność obsługi zamówień dzięki centralnemu systemowi powiązanemu z systemami finansowymi i magazynowymi.
  • Zapewniono centralne narzędzie pozwalające na obsługę sprzedaży online, we własnych sklepach internetowych i innych marketplace.
  • Wydawcy otrzymali wygodną aplikację, dzięki której sami dodają i edytują własne informacje związane z produktami wydawniczymi.
  • W jednym miejscu skupiono cały proces realizacji zamówień, od awizacji dostawy towaru, przez sprzedaż po obsługę procesu reklamacji.
  • Dzięki systemowi wyeliminowano potrzebę ręcznego przygotowania i przeprowadzania rozliczeń finansowych dla dużej ilość transakcji.

Masz pytania? Skontaktuj się z nami!

Przygotujemy ofertę dopasowaną do specyfiki działalności i potrzeb Twojej firmy.