Wsparcie E‑Commerce B2B w Grupie Lobo

Klient:Grupa Lobo
Strona www klienta: lobo.biz.pl
Grupa Lobo

Grupa Lobo to firmy Lobo i Vita działające w branży FMCG (fast‑moving consumer goods).
Dynamiczny rozwój Grupy spowodował potrzebę pogłębienia współpracy z partnerami B2B.
Pojawiła się potrzeba uruchomienia platformy internetowej dostępnej dla sieci 5 000 sklepów umożliwiającej tworzenie online zamówień wraz z obsługą dedykowanych promocji i programów lojalnościowych.
Firma Lobo zwróciła się do Certusoft o dostarczenie szytych na miarę rozwiązań IT.
Dowiedz się, jak rozwiązania przygotowane przez Certusoft wspierają biznes Grupy Lobo.

Na Grupę Lobo składa się sieć siedmiu oddziałów operujących w czterech województwach. Posiada łącznie ponad 16 000 metrów kwadratowych powierzchni magazynowych. Specjalizuje się w regionalnej dystrybucji artykułów spożywczych, w tym piwa, alkoholi, wód mineralnych, napoi, kaw, herbat, słodyczy oraz przetworów. Dzienna rotacja towarów przekracza 800 ton. Grupa obsługuje ponad 5 000 klientów B2B. Sprawną obsługę zapewnia zespół ponad 60 handlowców i przeszło 370 pracowników oddziałów.


Cele i potrzeby biznesowe

Projekt realizowany dla Grupy Lobo wymagał integracji z istniejącymi firmowymi systemami IT oraz wdrożenia nowych narzędzi. Zarządzanie informacjami o wszystkich sprzedawanych produktach miało odbywać się w jednej aplikacji. Dodatkowo system musiał zapewnić pracownikom sprawną obsługę promocji i pozwalać na przygotowanie programów lojalnościowych. Wdrożone rozwiązanie miało cechować się niezawodnością i generować niższe koszty obsługi systemów IT. Wybór rozwiązania chmurowego miał usprawnić działanie zarówno pracowników, jak i zapewnić optymalny dostęp do usług dla klientów.


Wyzwania wdrożenia

  • Integracja z istniejącymi systemami
  • Jednolity katalog informacji o produktach
  • Integracja z Nielsen Brandbank
  • Dedykowany sklep internetowy B2B
  • System obsługi promocji
  • Program lojalnościowy


Jakie rozwiązania IT zastosowaliśmy

Zespół Certusoft posiada ponad dwadzieścia pięć lat doświadczenia w tworzeniu i wdrażaniu systemów ERP. Stworzył narzędzia zarządzania informacją o produkcie PIM, aplikacje wspierające branże sklepów "dom i ogród", elektrotechniczną czy wydawniczą. Może poszczycić się uruchomionymi zestawami rozwiązań IT do obsługi e-commerce z myślą o klientach B2C i B2B. Całe zdobyte doświadczenie specjaliści Certusoft wykorzystali, aby wesprzeć Grupę Lobo.

Po wspólnych rozmowach Grupa Lobo zdecydowała się na zaproponowany zestaw modułów, które złożyły się na jedną aplikację. Na potrzeby Grupy Lobo zespół opracował i włączył do projektu dedykowane Grupie rozwiązania.

  • Wszystkie narzędzia znajdują się w jednej centralnej aplikacji Certusoft, która jest zainstalowana na dedykowanym serwerze w profesjonalnym data center.
  • Moduł Certusoft PIM zapewnia wzbogacanie informacji o produktach dzięki integracji z Nielsen Brandbank.
  • Przy wykorzystaniu modułu Certusoft Connector system pobiera dane handlowe z pozostałych systemów informatycznych.
  • Narzędzie Certusoft Program lojalnościowy zapewnia pracownikom możliwość przygotowania promocji i programów lojalnościowych.
  • System Certusoft na bieżąco wylicza ceny produktów na potrzeby sklepu internetowego, uwzględniając indywidualne cenniki, rabaty czy promocje.
  • Moduł Certusoft Portale B2B pozwala zarządzać sklepem internetowym bez potrzeby ingerencji w kod strony.


Jakie są korzyści biznesowe wdrożenia

  • Pracownicy otrzymali aplikację, która ułatwia codzienną sprzedaż online.
  • Zostały usunięte problemy z jakością, aktualnością i spójnością informacji o produktach, dzięki jednej bazie danych.
  • Zapewniono zwiększenie sprzedaży przez internet dzięki własnemu sklepowi internetowemu, który jest zarządzany przez centralną aplikację.
  • Dostarczono narzędzie do wsparcia działań marketingowych, budowy oraz podtrzymywania pozytywnych relacji z klientami.
  • Zapewniono klientom możliwość samodzielnego zamawiania towarów, pobierania dokumentów i korzystania z programów lojalnościowych.
  • Dostarczono elastyczny system, który jest rozbudowywany wraz z potrzebami firmy.


Zobacz co mówią właściciele firmy Lobo

"Wdrożony z sukcesem system usprawnił nasze procesy wewnętrzne co przełożyło się na lepszą obsługę naszych klientów w konsekwencji zwiększając konkurencyjność naszej firmy. Wdrożone rozwiązanie wpłynęło pozytywnie na realizację naszych planów biznesowych dzięki możliwości efektywniejszego prowadzenia sprzedaży i zwiększenia satysfakcji z transakcji handlowych."

Piotr Krakowiak
Prezes Zarządu
LOBO Sp. z o.o.

Masz pytania? Skontaktuj się z nami!

Przygotujemy ofertę dopasowaną do specyfiki działalności i potrzeb Twojej firmy.