Narzędzia dla sieci hurtowni Grupy Grodno

Klient:Grodno
Strona www klienta: www.grodno.pl
Grodno logo

Grodno S.A. to jeden z największych dystrybutorów na rynku elektrotechnicznym w Polsce.
W ciągu kilku lat dynamicznego rozwoju powstała Grupa Grodno, która składa się ze spółek: Grodno S.A., BaRGo Sp. z o.o., Magma sp. z o.o. oraz Inegro Sp. z o.o.
Właściciele Grupy zwrócili się do Certusoft z zadaniem przygotowania rozwiązań dostosowanych do obsługi hurtowni elektrycznych, sprzedaży internetowej i współpracy franczyzowej.
Przeczytaj, w jaki sposób stworzone i dostarczone rozwiązania przez Certusoft zapewniają wsparcie działalności całej Grupie Grodno.

Grupa Grodno prowadzi działalność dzięki rozwiniętej sieci 94 hurtowni elektrycznych na terenie całego kraju. Specjalizuje się w dystrybucji elektrotechniki, automatyki, oświetlenia, fotowoltaiki, kabli, klimatyzacji, wentylacji i systemów alarmowych. Oferuje również usługi doradztwa, przygotowuje projekty oświetlenia i iluminacji oraz wykonuje ich realizację. Na całkowitą liczbę lokalizacji składa się 67 punktów własnych, 15 punktów spółek zależnych i 13 oddziałów partnerów franczyzowych. Nad jakością obsługi czuwa zespół ponad 650 pracowników.


Potrzeby i cele biznesowe

Główną potrzebą Grupy Grodno było niezawodne oprogramowanie, które obsługuje całą sieć sprzedaży. Specyfika sieci i strategia biznesowa wymagały utworzenia centralnej bazy danych informacji o produktach. Franczyzobiorcy potrzebowali dodatkowo własnych katalogów produktów z jednoczesnym dostępem do bazy centralnej. System miał ułatwić prowadzenie sprzedaży klientom indywidualnym, monterom instalacji elektrycznych, budowniczym, firmom budowlanym i wykończeniowym. Rozwiązanie miało być proste w obsłudze, niezawodne i łatwe do wdrożenia u nowych partnerów Grupy Grodno. Większą wydajność i obniżenie kosztów miała zapewnić możliwość importu dużych ilości danych o produktach, dostarczanych przez producentów.


Wyzwania wdrożenia

  • Obsługa całej sieci franczyzobiorców z dedykowanym ERP dla Franczyzobiorcy
  • Jednolity katalog informacji o produktach
  • Import dużej ilości danych katalogowych w formacie BMEcat
  • Integracja z grupą zakupową FEGIME
  • Informacja o dostępności produktów w magazynie centralnym
  • Dedykowane portale internetowe B2C i B2B
  • Obsługa sprzedaży stacjonarnej, w tym obsługa drukarek fiskalnych
  • Integracja z istniejącymi systemami


Zastosowane przez nas rozwiązania IT

Zespół Certusoft posiada ponad dwudziestopięcioletnie doświadczenie w pracy nad systemami ERP. Przeprowadził wiele integracji z systemami zewnętrznymi, w tym systemami magazynowymi i finansowymi. Specjaliści Certusoft stworzyli dedykowane sklepy internetowe oraz narzędzia na potrzeby obsługi zewnętrznych marketplace. Dzięki temu mogli zaproponować optymalne rozwiązanie i wesprzeć Grupę Grodno od strony informatycznej.

Po wspólnej analizie, zarząd firmy Grodno zdecydował się na zaproponowane rozwiązania. Dodatkowo wspólnie wybrano zwinne zarządzanie projektem jako najszybszy i najbardziej elastyczny model wdrożenia.

  • Wszystkie narzędzia Certusoft działają jako jedna centralna aplikacja, która jest dostępna online, dla każdego punktu sprzedaży.
  • Certusoft PIM zapewnia centralny katalog informacji o produktach, na potrzeby sklepów internetowych i hurtowni.
  • Każda hurtownia B2B franczyzobiorców otrzymuje dostęp do Certusoft PIM, co daje możliwość zarządzania własną bazą produktów.
  • Aplikacja Certusoft zapewnia elektroniczną obsługę zamówień, między centralą i partnerskimi punktami sprzedaży.
  • Moduł Certusoft Portale B2B umożliwia łatwą obsługę sklepów internetowych, zarówno dla klientów B2B, jak i B2C.
  • Zestaw modułów Certusoft zapewnia bieżącą informację o stanach magazynowych oraz obsługę dokumentacji finansowej na potrzeby sprzedaży B2B i B2C.
  • Cały system Certusoft wraz z bazami danych działa w chmurze, co gwarantuje bezpieczeństwo, stabilność i niezakłóconą dostępność.


Jakie osiągnięto korzyści biznesowe

  • Pogłębiono współpracę z franczyzobiorcami przez kompleksowe wsparcie firm działających w branży elektrotechnicznej.
  • Zapewniono skalowalny system pozwalający na szybkie rozpoczęcie sprzedaży w nowo powstałych lokalizacjach.
  • Pracownicy wyłącznie przez aplikację realizują zamówienia między hurtowaniami a magazynem centralnym.
  • Wyeliminowano problem z niską jakością danych przez zapewnienie firmie oraz partnerom centralnej bazy informacji o produkcie.
  • Klienci B2C i B2B korzystają z dedykowanych sklepów internetowych, dostępnych na komputerach i urządzeniach mobilnych.
  • Franczyzobiorcy mogą korzystać z zalet dropshippingu przez kierowanie zamówień do zrealizowania bezpośrednio przez magazyn centralny.


Przeczytaj więcej o wdrożeniach w firmie Grodno

Masz pytania? Skontaktuj się z nami!

Przygotujemy ofertę dopasowaną do specyfiki działalności i potrzeb Twojej firmy.