7 cze 2022

Program lojalnościowy B2B odmieni sprzedaż w Twojej firmie

Dlaczego programy lojalnościowe w B2B sprawdzają się tak dobrze? Pozwalają one firmom budować silne relacje z kontrahentami, motywować ich i sprawiać, by podzielali wartości marki. Pomagają zdobywać nowych klientów, zwiększać przychody i obniżać koszty poprzez eliminację rezygnacji.

2 min. czytania

Dlaczego programy lojalnościowe w B2B sprawdzają się tak dobrze? Pozwalają one firmom budować silne relacje z kontrahentami, motywować ich i sprawiać, by podzielali wartości marki. Pomagają zdobywać nowych klientów, zwiększać przychody i obniżać koszty poprzez eliminację rezygnacji. Ponadto, programy lojalnościowe B2B mogą pomóc Ci uzyskać przewagę konkurencyjną nad rywalami.

Program lojalnościowy dla firm – zalety

Wysoka konkurencyjność oraz dostępność często niemal identycznych produktów i usług zmusza firmy do stosowania takich narzędzi, które pozwolą im zbudować przewagę konkurencyjną i jak najsilniej związać klientów z marką.

Długofalowe relacje z klientami B2B

Programy lojalnościowe B2B często tworzą najbardziej pozytywne doświadczenia wśród klientów, niezależnie od tego, czy mają charakter transakcyjny czy relacyjny. Podobnie jak wszystkie programy lojalnościowe, opierają się one na lojalności klientów, którzy zapewniają powtarzalność transakcji i polecenia. Jednak w przeciwieństwie do programów B2C, program lojalnościowy B2B to coś więcej niż tylko oferty promocyjne i nagrody. Są to narzędzia, które pomagają firmom zrozumieć zachowania klientów i nagradzać ich za podejmowanie decyzji, które przynoszą korzyści obu stronom.

Wzrost sprzedaży i zaangażowania

Opracowanie programów partnerskich B2B i programów nagród to doskonały pomysł na wzmocnienie sprzedaży w dłuższej perspektywie. Celem jest przyciągnięcie agentów, pracowników i dostawców za pomocą zachęt i korzyści, tak aby nawet po otrzymaniu nagrody pracowali dla firmy najlepiej jak potrafią. Oprócz zachęcania ich do podnoszenia swoich standardów - zwłaszcza w zakresie sprzedaży, szkoleń i działań marketingowych - stworzysz pozytywną atmosferę między Tobą a wszystkimi partnerami biznesowymi, co w dłuższej perspektywie przyczyni się do poprawy sprzedaży.

Marketing i źródło informacji

Badania pokazują, że zadowoleni klienci B2B są potężnym źródłem informacji, zwłaszcza jeśli program zawiera system referencji. Programy lojalnościowe są w stanie w znacznym stopniu wykorzystać swój potencjał dzięki skutecznym rekomendacjom.

Programy lojalnościowe są skutecznym narzędziem, które jest w stanie znacząco zmotywować klientów. Klienci B2B, którzy byli zadowoleni ze współpracy z daną marką, znacznie chętniej polecają ją swoim partnerom biznesowym i znajomym. Program lojalnościowy to nie tylko narzędzie motywowania klientów - prowadzi on również do pozytywnego efektu marketingowego dzięki rekomendacjom udzielanym przez zadowolonych klientów.

Jak wdrożyć program lojalnościowy w firmie?

Od czego zacząć budowanie systemu lojalnościowego B2B? Najlepszym sposobem jest skorzystanie z gotowych i sprawdzonych rozwiązań. Trzeba jednak mieć na uwadze fakt, że każda firma jest inna, dlatego w każdy program należy dopasować odpowiednio do danej organizacji. Ze względu na różne cele, odmienne zaplecze oraz zróżnicowany system organizacyjny program lojalnościowy B2B powinien być dostosowany do firmy, która go wdraża.


Zapraszamy do kontaktu z nami – chętnie przedstawimy sprawdzone rozwiązania, które pomogą zbudować program, który będzie przynosił zyski.