Blog | Program lojalnościowy

Program lojalnościowy B2B odmieni sprzedaż w Twojej firmie

7 Czerwca 2022

Dlaczego programy lojalnościowe w B2B sprawdzają się tak dobrze? Pozwalają one firmom budować silne relacje z kontrahentami, motywować ich i sprawiać, by podzielali wartości marki. Pomagają zdobywać nowych klientów, zwiększać przychody i obniżać koszty poprzez eliminację rezygnacji. Ponadto, programy lojalnościowe B2B mogą pomóc Ci uzyskać przewagę konkurencyjną nad rywalami.


Programy lojalnościowe Certusoft

Program lojalnościowy dla firm – zalety

Wysoka konkurencyjność oraz dostępność często niemal identycznych produktów i usług zmusza firmy do stosowania takich narzędzi, które pozwolą im zbudować przewagę konkurencyjną i jak najsilniej związać klientów z marką.


Długofalowe relacje z klientami B2B

Programy lojalnościowe B2B często tworzą najbardziej pozytywne doświadczenia wśród klientów, niezależnie od tego, czy mają charakter transakcyjny czy relacyjny. Podobnie jak wszystkie programy lojalnościowe, opierają się one na lojalności klientów, którzy zapewniają powtarzalność transakcji i polecenia. Jednak w przeciwieństwie do programów B2C, program lojalnościowy B2B to coś więcej niż tylko oferty promocyjne i nagrody. Są to narzędzia, które pomagają firmom zrozumieć zachowania klientów i nagradzać ich za podejmowanie decyzji, które przynoszą korzyści obu stronom.


Wzrost sprzedaży i zaangażowania

Opracowanie programów partnerskich B2B i programów nagród to doskonały pomysł na wzmocnienie sprzedaży w dłuższej perspektywie. Celem jest przyciągnięcie agentów, pracowników i dostawców za pomocą zachęt i korzyści, tak aby nawet po otrzymaniu nagrody pracowali dla firmy najlepiej jak potrafią. Oprócz zachęcania ich do podnoszenia swoich standardów - zwłaszcza w zakresie sprzedaży, szkoleń i działań marketingowych - stworzysz pozytywną atmosferę między Tobą a wszystkimi partnerami biznesowymi, co w dłuższej perspektywie przyczyni się do poprawy sprzedaży.


Marketing i źródło informacji

Badania pokazują, że zadowoleni klienci B2B są potężnym źródłem informacji, zwłaszcza jeśli program zawiera system referencji. Programy lojalnościowe są w stanie w znacznym stopniu wykorzystać swój potencjał dzięki skutecznym rekomendacjom.

Programy lojalnościowe są skutecznym narzędziem, które jest w stanie znacząco zmotywować klientów. Klienci B2B, którzy byli zadowoleni ze współpracy z daną marką, znacznie chętniej polecają ją swoim partnerom biznesowym i znajomym. Program lojalnościowy to nie tylko narzędzie motywowania klientów - prowadzi on również do pozytywnego efektu marketingowego dzięki rekomendacjom udzielanym przez zadowolonych klientów.


Jak wdrożyć program lojalnościowy w firmie?

Od czego zacząć budowanie systemu lojalnościowego B2B? Najlepszym sposobem jest skorzystanie z gotowych i sprawdzonych rozwiązań. Trzeba jednak mieć na uwadze fakt, że każda firma jest inna, dlatego w każdy program należy dopasować odpowiednio do danej organizacji. Ze względu na różne cele, odmienne zaplecze oraz zróżnicowany system organizacyjny program lojalnościowy B2B powinien być dostosowany do firmy, która go wdraża.

Zapraszamy do kontaktu z nami – chętnie przedstawimy sprawdzone rozwiązania, które pomogą zbudować program, który będzie przynosił zyski.


Masz pytania?

Umów się na bezpłatną konsultację!


Przygotujemy ofertę dopasowaną do specyfiki działalności
i potrzeb Twojej firmy!



Certusoft Sp. z o.o.
Al. Prymasa Tysiąclecia 83A lok.137
01-242 Warszawa

Sprawdź dojazd


Formularz kontaktowy





Wypełniając powyższy formularz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez firmę Certusoft Sp. z o.o. Zgody udzielasz dobrowolnie w celu udzielenia odpowiedzi na Twoje zapytanie. W każdym momencie możesz wycofać udzieloną zgodę.