Blog | Nowoczesne platformy B2B
21 Kwietnia 2022
Firmy poszukujące klienta biznesowego coraz chętniej migrują swoje produkty do strefy online. Internet daje nieograniczone możliwości, które pozwalają docierać do znacznie większej liczby klientów biznesowych, lecz dla początkujących przedsiębiorstw sprzedaż hurtowaSpis treści:
Sprzedaż produktów B2B (ang. business to business) to transakcja, która prowadzona jest pomiędzy dwoma przedsiębiorstwami. W przeciwieństwie do B2C (ang. business to customer) opiera się na hurtowej sprzedaży i obejmuje wiele branż m.in. zaopatrzenia handlu detalicznego czy zaopatrzenia surowców bądź półproduktów w firmach produkcyjnych.
Platforma sprzedażowa B2B zawierają panel administracyjny dla hurtowni oraz panel klienta biznesowego.
Panel administracyjny zazwyczaj połączony jest z systemem ERP co pozwala na bieżące aktualizowanie informacji o produktach, sprawne zarządzanie stanami magazynowymi czy sprawdzanie statusu realizacji zamówień. Właściciel platformy może także z jej pomocą wystawić niezbędne dokumenty sprzedaży oraz inne dokumenty księgowe.
Panel klienta biznesowego ułatwia kontrahentom proces składania zamówień. Mają oni nie tylko szybki dostęp do konkretnych informacji. Z pomocą platformy mogą szybko sprawdzić stan rozrachunków / kredytów kupieckich, eksportować faktury do plików dokumentowych lub przystąpić do programów lojalnościowych.
Funkcjonalności platformy B2B w dużym stopniu zależą od wybranej firmy, która będzie tworzyć system.
Funkcjonalności dedykowane dla klienta biznesowego:
Funkcjonalności panelu administracyjnego dla biznesu:
Obsługa klientów biznesowych jest znacznie trudniejsza od obsługi klientów indywidualnych
Hurtowa ilość zamówień zwiększa ryzyko wystąpienia błędów księgowych, które mogą zakłócać transakcje i procesy biznesowe.
Ze względu na to, że oczekiwania i potrzeby klientów biznesowych w dużym stopniu skupiają się na temacie finansów, to znacznie ciężej jest zachować lojalność klientów. Ładna strona czy sztuczki psychologiczne, które chętnie wykorzystywane są przy obsłudze klienta indywidualnego, nie zdadzą się na nic w B2B, jeśli w systemie będzie brakować funkcjonalności.
Platforma do sprzedaży online B2B musi dostarczać najwyższą jakości customer experience (zakupowych doświadczeń klienta). Proces składania zamówień musi być prosty, gdyż tylko wtedy wpłyniemy pozytywnie na skuteczność sprzedaży. Przy ręcznej obsłudze zamówień kontrahentów wysoka jakość zakupowych doświadczeń graniczy z cudem.
Firmy, które do tej pory zajmowały się handlem hurtowym wyłącznie stacjonarnie, muszą przejść niemałą rewolucję, jednak jest ona konieczna dla przyszłej rentowności biznesu. Platformy B2B są przyszłością dla każdej hurtowni. To przyszłość dla Twojej firmy, która pozwoli pomnożyć zamówienia i zapewnić wyłącznie pozytywne doświadczenia zakupowe klientom biznesowym.
Wielu przedsiębiorców zastanawia się, jak platforma B2B jest lepsza
W przypadku małych firm może dobrze sprawdzić się gotowa platforma
W znaczącej większości przypadków o wiele lepiej sprawdzi się dedykowana platforma
W przypadku zakupu gotowej platformy
Koszty związane ze stworzeniem platformy B2B mogą zniechęcać niektórych klientów biznesowych. Warto jednak pamiętać, że taki zakup to inwestycja w przyszłość. Integracje z magazynem czy księgowością pozwolą uniknąć masy błędów w Twojej firmie, a wysoki poziom customer experience skutecznie zwiększy sprzedaż.
Na zakup platformy B2B nie warto patrzeć jak na wydatek, lecz jak na inwestycję, która pozwoli Ci zarabiać szybciej i więcej.
Przygotujemy ofertę dopasowaną do specyfiki działalności
i potrzeb Twojej firmy!
Certusoft Sp. z o.o.
Al. Prymasa Tysiąclecia 83A lok.137
01-242 Warszawa
Sprawdź dojazd